کد خبر : 9477
تاریخ انتشار : جمعه 11 آذر 1401 - 22:32

وزیر دفاع ترکیه از کشته شدن صدها عضو «پ ک ک» و یگان‌های مدافع خلق کُرد خبر داد

وزیر دفاع ترکیه از کشته شدن صدها عضو «پ ک ک» و یگان‌های مدافع خلق کُرد خبر داد
خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه کلمه حذف را بجای کشتار نیروهای حزب کارگران کُردستان (پ‌ک‌ک) و یگان‌های مدافع خلق کُرد در داخل و خارج از ترکیه استفاده کرده است،

به گزارش کلینی نیوز به نقل از العربیه، خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه از کشته شدن ۴۹۱ عضو حزب کارگران کُردستان (پ‌ک‌ک) و یگان‌های مدافع خلق کُرد در عملیات نظامی که هم‌اکنون در خارج از این کشور در جریان است، خبر داد.

آکار جمعه ۱۱ آذر در نشست حزب حاکم «عدالت و توسعه» اعلام کرد که ترکیه تلاش زیادی برای «خنثی‌کردن» شبه‌نظامیان در مرز خود با سوریه انجام می‌دهد.

وزیر دفاع ترکیه با تاکید بر این که کشورش، دفاع از خود را «بدون نقض قوانین بین‌المللی» انجام می‌دهد، خاطرنشان کرد که آنکارا صرفا، مراکز حضور شبه‌نظامیان را بدون هدف قرار دادن غیرنظامیان بمباران می‌کند.

وزارت دفاع ترکیه نیز امروز از کشته شدن پنج تن از اعضای «پ ک ک» و یگان‌های مدافع خلق کُرد در شمال سوریه خبر داد.

ترکیه اخیراً اهدافی را در شمال سوریه و عراق، هدف بمباران هوایی و توپخانه‌ای قرار داده که ده‌ها کشته و زخمی برجای گذاشته است.

توقف عملیات مشترک علیه «داعش»

از سویی آرام حنا، سخنگوی نیروهای سوریه دموکراتیک «قسد» جمعه اعلام کرد که «قسد» در پی اقدام ترکیه به بمباران مناطق تحت کنترل «قسد»، تمامی عملیات‌های مشترک ضد‌تروریسم خود در همکاری با ائتلاف بین‌المللی علیه «داعش» را متوقف کرده است.

نیروهای دموکراتیک سوریه «قسد»، گروهی تحت‌الحمایه ایالات متحده است که به عملیات شکست گروه «داعش» در سوریه کمک کرده است.

ترکیه در هفته‌های گذشته، بمباران توپخانه‌ای و حملات هوایی خود را در شمال سوریه تشدید کرده و در حال آماده‌سازی برای اجرای عملیات زمینی علیه جنگجویان کُرد سوری است که آنها را در فهرست افراد و سازمان‌های تروریستی قرار داده است، اما این نیروها، بخش عمده‌ای از نیروهای «قسد» تحت‌الحمایه آمریکا را تشکیل می‌دهند.

نیروهای «قسد» همواره هشدار داده‌اند که مقابله با هرگونه تهاجم جدید ترکیه، عملا در بر دارنده خطر کاهش تدابیر حفاظت از زندان محل اسارت عناصر «داعش» یا کاهش توانمندی برای هدف قرار دادن هسته‌های غیرفعال این گروه را در بر دارد که همچنان در حال انجام حملات فرار و گریز در سوریه هستند.

سخنگوی «قسد» به «رویترز» گفت: «همه هماهنگی‌ها و عملیات مشترک مبارزه با تروریسم با ائتلاف» به رهبری ایالات متحده و همچنین «همه عملیات ویژه مشترکی که به طور منظم انجام می‌دادیم، متوقف شده است.»

پنتاگون: عملیات علیه داعش متوقف نشده است

این در حالی است که سرتیپ پاتریک رایدر، سخنگوی «پنتاگون» پیشتر به خبرنگاران گفته بود که عملیات علیه «داعش» متوقف نشده است.
مظلوم عبدی، فرمانده «قسد»، چند روز پیش به «رویترز» گفت که پس از مشاهده تحرکات تدارکاتی بی‌سابقه ترکیه در مرزها، خواستار پیام «قوی‌تر» از سوی واشینگتن است.

فرمانده نیروهای سوریه دموکراتیک همچنین گفت: «هنوز هم نگرانیم. برای متوقف کردن ترکیه به مواضع قوی‌تر وشفاف‌تر نیاز داریم. ترکیه قصد خود را اعلام کرده و اکنون در حال بررسی امور است. آغاز تهاجم بستگی به این دارد که ترکیه مواضع کشورهای دیگر را چگونه تحلیل کند.»

خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه کلمه حذف را بجای کشتار  نیروهای حزب کارگران کُردستان (پ‌ک‌ک) و یگان‌های مدافع خلق کُرد در داخل و خارج از ترکیه در خبر استفاده کرده است،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.