کد خبر : 19291
تاریخ انتشار : چهارشنبه 6 تیر 1403 - 17:40

وزیر خارجه اردن: هرگز نیروی عربی به غزه اعزام نمی‌کنیم؛ پشت سر نتانیاهو را پاکسازی نخواهیم کرد

وزیر خارجه اردن: هرگز نیروی عربی به غزه اعزام نمی‌کنیم؛ پشت سر نتانیاهو را پاکسازی نخواهیم کرد
«أیمن الصفدی» وزیر خارجه اردن، ضمن مخالفت با اعزام نیرو به نوار غزه به عنوان جایگزین نظامیان صهیونیستی، گفت: هرگز پشت سر نتانیاهو را پاکسازی نخواهیم کرد و هرگز نیرویی به غزه اعزام نمی‌کنیم بلکه ما در موضع برخورد با واقعیت فاجعه‌باری خواهیم بود که اسرائیل آن را به وجود آورده است

به گزارش کلینی نیوز،. «أیمن الصفدی» وزیر خارجه اردن امروز (چهارشنبه) در کنفرانس خبری مشترک با «یورگوس یراپتریتیس» همتای یونانی خود در آتن ضمن مخالفت با اعزام نیرو به نوار غزه به عنوان جایگزین نظامیان صهیونیستی، گفت: هرگز پشت سر نتانیاهو را پاکسازی نخواهیم کرد و هرگز نیرویی به غزه اعزام نمی‌کنیم بلکه ما در موضع برخورد با واقعیت فاجعه‌باری خواهیم بود که اسرائیل آن را به وجود آورده است.

براساس گزارش  ایران آنلاین، وی افزود که اردن خواهان یک طرح فراگیر نه فقط برای توقف جنگ بلکه برای دستیابی به صلح عادلانه و فراگیر بر اساس راه‌حل دو دولتی است و پذیرش هیچ رویکرد مبتنی بر تعامل با غزه به عنوان منطقه‌ای جدا از بقیه اراضی اشغالی فلسطین قابل قبول نیست.

الصفدی همچنین گفت: نمی‌توان به نتانیاهو و وزرای افراطی وی اجازه داد که بیشتر از این اقداماتی را انجام دهند که منطقه را به ویرانی می‌کشاند.

وزیر خارجه اردن با اشاره به خطر گسترش درگیری منطقه‌ای، تصریح کرد که کابینه رژیم صهیونیستی به دنبال جنگ نیست.

الصفدی تأکید کرد: نمی‌توان اجازه داد جنگ علیه غزه ادامه یابد و باید این جنگ متوقف شود و تداوم آن بیانگر ناتوانی نهادهای بین‌المللی است.

وی با اشاره به سیاست جنگ‌افروزی رژیم صهیونیستی و سرکشی تل‌آویو در برابر دادگاه بین‌المللی کیفری افزود: اسرائیل رژیمی قانون‌شکن شده که حقوق کودکان را نقض می‌کند. ما در برابر افراطی‌ترین کابینه تاریخ قرار داریم.

الصفدی تاکید کرد: برقراری آتش در غزه اولویت مطلق است و ما تلاش‌های مصر، قطر و آمریکا را در این زمینه ارج می‌نهیم.

وی افزود: خطر گسترش جنگ در منطقه واقعی و رو به افزایش است، و ما هرگز نیروهای عربی به باریکه غزه نخواهیم فرستاد.

وزیر خارجه اردن ضمن تاکید بر ضرورت بازگشایی گذرگاه‌های غزه، تصریح کرد: جایگزینی برای گشودن گذرگاه‌های غزه و رساندن کمک‌ها پس از رفع موانع نیست.

پیشتر مصر نیز اخبار مربوط به موافقت خود با مشارکت در یک نیروی عربی وابسته به سازمان ملل برای کنترل گذرگاه‌های باریکه غزه را تکذیب کرد

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.