کد خبر : 13883
تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 شهریور 1402 - 10:50

وزیربهداشت لیبی:هزاران نفر در سیل و طوفان دانیال «درنه» مفقود شده‌اند+فیلم

وزیربهداشت لیبی:هزاران نفر در سیل و طوفان دانیال «درنه» مفقود شده‌اند+فیلم
بارش باران و جاری شدن سیل بر اثر طوفان «دانیال» در شهر درنه لیبی منجر به شکسته شدن ۲ سد و جاری شدن سیل در مرکز شهر شد که هزاران کشته و مفقودی داشته است.

به گزارش کلینی نیوز،  وزیر بهداشت دولت لیبی پیش بینی کرد که شمار کشته‌‌ها در اثر سیل و طوفان ویرانگر درنه، شهری ساحلی در شمال لیبی، به ۱۰ هزار نفر و تعداد مفقودی‌ها به ۱۰۰ هزار برسد.

بنا به گزارش خبرگزاری تسنیم،شبکه راشای تودی روسیه گزارش داد که چهار هزار نفر تاکنون دفن شده‌اند و آمار هر لحظه بیشتر می‌شود.

شهر درنه در شمال لیبی قرار دارد و بر اساس آخرین آمار در سال ۲۰۱۱ ( قبل از سرنگونی قذافی ) ۲۰۰ هزار نفر جمعیت داشته است.

شهر درنه روز یکشنبه و پس از آن که طوفان دانیال سد آب پشت شهر را شکست، با سیلی شبیه سونامی مواجه شد که به یک باره بخش عظیمی از شهر را زیر آب فرو برد.

امدادگران هنوز هم در لابه‌لای خرابه‌ها ساختمانی که زیر انبوهی از گل و لای مدفون شده، به دنبال نجات بازماندگان هستند اما با توجه به گذشته ۳ روز از واقعه، امیدی به یافتن زنده‌ها نیست و به همین علت انتظار می‌رود آمار قربانیان همچنان افزایش یابد.

مقام‌های سازمان بین المللی مهاجرت (IOM) که یکی از نهادهای سازمان ملل متحد است روز چهارشنبه گزارش کرد که آمار ناپدیدشدگان ۱۰ هزار نفر و تعداد بیجاشدگان به ۳۰ هزار نفر رسیده است.

ایران، آمریکا، آلمان،، ایتالیا، قطر، ترکیه از جمله کشورهایی هستند که کمک فرستاده‌اند یا گفته‌اند آماده کمک‌رسانی هستند.

ورود بخشی از کمک‌ها از جمله از مصر شروع شده، اما تلاش‌های امدادی تحت تاثیر وضعیت سیاسی لیبی مختل شده است. این کشور میان دو دولت رقیب تقسیم شده است.

مسئول لیبیایی: عدم نظارت و نگهداری سد‌ها، منجر به فاجعه دَرنه شد

 سخنگوی امدادرسانی لیبی با اشاره با فاجعه انسانی در شهر سیل زده درنه این کشور گفت که عدم نگهداری و نظارت بر سد تأثیر آشکاری در وقوع سیل‌های اخیر داشته است.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.