کد خبر : 10003
تاریخ انتشار : پنجشنبه 13 بهمن 1401 - 18:55

کریم رئوف

وزیر امورخارجه ترکیه:نروژ با هشدار ترکیه مجوز آتش زدن قرآن را لغو کرد

وزیر امورخارجه ترکیه:نروژ با هشدار ترکیه مجوز آتش زدن قرآن را لغو کرد
وزیر امور خارجه گفت که در پی هشدار ترکیه، نروژ مجوز آتش زدن و توهین قرآن کریم در این کشور را لغو کرد.

به گزارش کلینی نیوز، مولود چاووش‌اوغلو وزیر امور خارجه طی سخنانی در آنکارا گفت که در نتیجه هشدار ترکیه، مقامات نروژی مجوز آتش زدن و توهین به قرآن را لغو کردند.

وی افزود: امروز با سفیر نروژ در آنکارا تماس گرفته و مجوز مذکور لغو شد. جنایت علیه بشریت آزادی بیان نیست. این یک جنایت ناشی از نفرت بوده و نفرت آزادی بیان نیست.

بنا به گزارش خبرگزاری آناتولی، چاووش‌اوغلو تاکید کرد: جهانی شدن و تسریع تغییرات سبب افزایش جنایات ناشی از نفرت، نژادپرستی، بیگانه هراسی، نابردباری و تبعیض علیه افراد بیگانه به‌ویژه اسلام‌هراسی شده است.

وی با اشاره به اینکه نروژ، سوئد، دانمارک و فنلاند همگی قوانین کم و بیش یکسانی در مورد آزادی بیان دارند، گفت: ما اسلام‌هراسی، یهودستیزی و ضدیت با مسیحیت را جنایت علیه بشریت می‌دانیم.

، مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه با اشاره به تماس امروز  خود با سفیر نروژ در آنکارا و لغو مجوز آتش زدن قرآن در نروژ، گفت: جنایت علیه بشریت آزادی بیان نیست. این یک جرم ناشی از نفرت بوده و نفرت آزادی بیان نیست.

وی افزود: جهانی شدن و سرعت گرفتن تحولات، سبب افزایش جرایم ناشی از نفرت، نژادپرستی، بیگانه‌هراسی و تبعیض به‌ویژه اسلام‌هراسی شده است وی تصریح کرد:نروژ، سوئد، دانمارک و فنلاند همگی قوانین تقریبا یکسانی در مورد آزادی بیان دارند، ما اسلام‌هراسی، یهودستیزی و برخورد ضد مسیحیت را  جنایت علیه بشریت برمی‌شمریم.

به دنبال اینکه مقامات نروژ برای گروه‌های تندرو و افراطی به منظور اهانت به قرآن کریم و سوزندان آن در خاک نروژ مجوز صادر کرده‌ بودند، وزارت امور خارجه ترکیه امروز ارلینگ اسکیونسبرگ، سفیر نروژ در آنکارا را احضار کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.