کد خبر : 17118
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 اسفند 1402 - 16:05

وزیر اطلاعات بلوچستان پاکستان:مهاجران افغان اداره گذرنامه را در مرز چمن بستند

وزیر اطلاعات بلوچستان پاکستان:مهاجران افغان اداره گذرنامه را در مرز چمن بستند
سه ماه پیش، هزاران نفر در مرز چمن در اعتراض به تصمیم اخیر دولت این کشور برای منع رفت‌وآمد مهاجران افغان فاقد گذرنامه و ویزا از مرز، تحصن کردند.

به گزارش کلینی نیوز به نقل از العربیه، جان اچکزی، وزیر اطلاعات ایالت بلوچستان پاکستان اعلام کرد که معترضان در مزر اسپین بولدک و چمن دروازه اداره گذرنامه را مسدود کرده‌اند.

طبق گزارش‌ها، پلیس پاکستان شماری از معترضان را بازداشت کرده است.

وزیر اطلاعات بلوچستان، سه‌شنبه اول حوت/اسفند در حساب کاربری خود در «ایکس» نوشت که معترضان روز دوشنبه دروازه اداره پاسپورت را بستند.

او این اقدام معترضان را تحریک‌آمیز خواند و گفت: «داشتن پاسپورت برای سفر مهاجران افغان الزامی و تصمیم دولت است که بدون هیچ مانعی اجرا می‌شود.»

سه ماه پیش، هزاران نفر در مرز چمن در اعتراض به تصمیم اخیر دولت این کشور برای منع رفت‌وآمد مهاجران فاقد گذرنامه و ویزا از مرز، تحصن کردند.

معترضان گفته‌اند تا زمانی که دولت پاکستان تصمیم خود را لغو نکند، به تحصن خود ادامه خواهند داد.

۱۵ آبان ماه امسال، ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی دولت موقت افغانستان در گفت‌وگو با خبرنگار آنادولو اعلام کرد که در پی تصمیم دولت پاکستان، شمار شهروندان افغانستانی که از طریق گذرگاههای مرزی تورخم در ولایت ننگرهار و سپین بولدک در ولایت قندهار به کشورشان بازگشته‌اند، از مرز ۳۰۰ هزار نفر گذشت.

به گزارش مرکز رسانه و اطلاع‌رسانی وابسته به دولت موقت افغانستان؛ ۱۵ هزار و ۲۷۰ خانواده افغان پس از اول نوامبر، ضرب‌الاجل تعیین شده از سوی دولت پاکستان برای بازگشت داوطلبانه، به کشورشان بازگشته‌اند.

گفتنی است بیش از ۱.۷ میلیون مهاجر غیرقانونی در پاکستان وجود دارد که بیشتر آنها افغانستانی هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.