کد خبر : 1050
تاریخ انتشار : شنبه 16 بهمن 1400 - 16:46

اولین دوپینگی المپیک زمستانی چین:

ورزشکار ایرانی اولین دوپینگی المپیک زمستانی چین شد

ورزشکار ایرانی اولین دوپینگی المپیک زمستانی چین شد
حسین ساوه شمشکی، ورزشکار ایرانی در رشته اسکی، اولین ورزشکار در المپیک زمستانی پکن است که آزمایش دوپینگش مثبت اعلام شده است.

به گزارش کلینی نیوز به نقل از خبرگزاری ایسنا،  ساوه شمشکی، ۳۶ ساله، پس از مثبت اعلام شدن آزمایش استروئید آنابولیک در روز دوشنبه، فعلا از شرکت در مسابقات محروم شده است.

آژانس بین‌المللی تست ورزشی (ITA) گفته است که حسین ساوه شمشکی، که قرار بود در سومین رقابت خود شرکت کند، می‌تواند در مورد نتیجه این آزمایش شکایت کند و خواستار “تجزیه و تحلیل نمونه B” شود.

در بیانیه این آژانس آمده است که “این پرونده به اطلاع ورزشکار مورد نظر رسیده و طبق قوانین جهانی ضد دوپینگ و قوانین ضد دوپینگ کمیته بین‌المللی المپیک مربوط به بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن تا حل و فصل این موضوع به طور موقت از شرکت در بازی‌های تعلیق شده است.”
در نتیجه، این ورزشکار اجازه ندارد در رقابت‌ها، تمرین، مربیگری یا فعالیت‌های دیگر طی بازی‌های المپیک زمستانی پکن ۲۰۲۲ شرکت کند.

 شمشکی در المپیک ۲۰۱۰ ونکوور کانادا و چهار سال بعد در سوچی روسیه در رشته اسکی مارپیچ (اسلالوم) و مارپیچ بزرگ شرکت کرد. در مسابقات سوچی، پرچمدار تیم اعزامی ایران بود.

به گزارش ایسنا، حسین ساوه‌شمشکی و عاطفه احمدی در آلپاین و دانیال ساوه شمشکی در صحرانوردی ورزشکاران تیم اعزامی ایران به پکن هستند. باقر کلهر و محمدتقی شمشکی به عنوان مربی، عباس نظریان به عنوان سرپرست کاروان و بهرام ساوه‌شمشکی دبیر فدراسیون همراه این تیم سه نفره هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.