کد خبر : 18611
تاریخ انتشار : دوشنبه 24 اردیبهشت 1403 - 8:15

واکنش کمال خرازی به اظهارات سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا: شما بودید که از برجام خارج شدید

واکنش کمال خرازی به اظهارات سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا: شما بودید که از برجام خارج شدید
مشاور ارشد رهبر انقلاب اسلامی ایران:شما بودید که از دیپلماسی فرار کردید. مگر شما نبودید که از برجام خارج شدید؟ رئیس شورای راهبردی روابط خارجی جم مگر شما نیستید که امروز هم آمادگی ندارید به میز مذاکره برگردید.

به گزارش کلینی نیوز به نقل از رسانه های ایران، آقای سید کمال خرازی رئیس شورای راهبردی روابط خارجی عصر امروز (یکشنبه) ۲۳ اردیبهشت ماه در سومین نشست گفت‌وگوهای ایرانی – عربی برای همکاری و تعامل که از سوی شورای راهبردی روابط خارجی در هتل آزادی تهران برگزارشد، خطاب به آمریکایی‌ها گفت: اگر دشمن شما را تهدید کند، باید چه کار کنیم؟ و ناچار می‌شوید در دکترین خود تغییر ایجاد کنید. البته آمریکایی‌ها گفتند که دیپلماسی بهترین راه است، بله ما هم معتقدیم دیپلماسی بهترین راه است، بیاید بنشینیم صحبت کنیم که چگونه می‌شود از طریق دیپلماسی منطقه را عاری از سلاح هسته‌ای کنیم.

آقای خرازی افزود:شما بودید که از دیپلماسی فرار کردید. مگر شما نبودید که از برجام خارج شدید؟ مگر شما نیستید که امروز هم آمادگی ندارید به میز مذاکره برگردید.به برجام برگردید و آن فرصتی خواهد بود که در مورد مسأله خاورمیانه عاری از سلاح هسته‌ای هم صحبت کنیم.

متیو میلر سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، روز پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره تهدید اخیر آقای کمال خرازی مشاور ارشد رهبر انقلاب اسلامی ایران، درباره احتمال تغییر سیاست هسته‌ای جمهوری اسلامی در صورت تهدید موجودیت نظام اظهارداشت: «این اظهارات غیرمسئولانه است، همانطور که رئیس جمهوری و وزیر امور خارجه آمریکا بارها به صراحت گفته‌اند، ایالات متحده به هر طریقی اجازه نخواهد داد تا جمهوری اسلامی به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند.»

او افزود:«ما همچنان معتقدیم که دیپلماسی بهترین راه برای دستیابی به راه‌حلی پایدار و مؤثر با حکومت ایران است و به استفاده از ابزارهای مختلف برای دستیابی به آن هدف ادامه می‌دهیم اما تاکید می‌کنیم که همه گزینه‌ها همچنان روی میز هستند و در صورت لزوم مورد استفاده قرار خواهند گرفت.»

 رئیس شورای راهبردی روابط خارجی در اظهاراتی گفته بود که  اگر آن‌ها (رژیم صهیونیستی) بخواهند جسارت کنند و به تاسیسات هسته ای ایران لطمه بزنند، سطح بازدارندگی ما متفاوت خواهد شد. ما تا به حال بازدارندگی را در سطح متعارف تجربه کردیم، اگر آن‌ها بخواهند به توانایی‌های هسته‌ای ایران ضربه بزنند، طبیعتا می‌تواند موجب تغییر دکترین هسته ای ایران شود.»

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.