کد خبر : 3863
تاریخ انتشار : چهارشنبه 21 اردیبهشت 1401 - 10:46

واکنش ها به کشته شدن خبرنگار الجزیره

واکنش ها به کشته شدن خبرنگار الجزیره
سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، شهادت خبرنگار سرشناس الجزیره در سرزمین‌های اشغالی توسط نیرو‌های رژیم اشغالگر صهیونیستی را به شدت محکوم کرد

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، شهادت خبرنگار سرشناس الجزیره در سرزمین‌های اشغالی توسط نیرو‌های رژیم اشغالگر صهیونیستی را به شدت محکوم کرد و از سازمانهای بین المللی، نهادهای حقوق بشری و اتحادیه های رسانه ای بین المللی خواست در مورد شهادت خانم شیرین ابوعاقله تحقیقات مستقلی صورت گرفته و رژیم صهیونیستی نسبت به این جنایت خود پاسخگو گردد.

سخنگوی وزارت امور خارجه قطر، امروز(چهارشنبه) تروریسم اسرائیلی را که تحت حمایت رژیم صهیونیستی است محکوم کرد و خواستار توقف بی قید و شرط حمایت از آن شد.

 خبرگزاری شفقنا به نقل از آناتولی، «لولوه الخاطر»، سخنگوی وزیر امور خارجه قطر در واکنش به قتل «شیرین ابوعاقله» به ضرب گلوله رژیم صهیونیستی در توییتی نسبت به این امر واکنش نشان داد.

loo
                «لولوه الخاطر»، سخنگوی وزیر امور خارجه قطر

وی در توییتی به زبان انگلیسی نوشت: «رژیم اشغالگر اسرائیل، «شیرین ابوعاقله»، خبرنگار الجزیره را در حالی با تیراندازی به صورتش کشت که وی جلیقه خبرنگاری پوشیده بود و حملات آنها به اردوگاه پناهندگان جنین را پوشش می داد».

وزیر امور خارجه قطر افزود: «تروریسم اسرائیلی تحت حمایت اسرائیل باید متوقف شود و اسرائیل باید از حمایت بی قید و شرط آن دست بردارد».

وزارت بهداشت فلسطین، صبح امروز از شهادت ابوعاقله با گلوله ارتش اسرائیل در شمال کرانه باختری خبر داد.

قطر ترور خبرنگار الجزیره را به شدت محکوم کرد

قطر با تندترین عبارات ترور «شیرین ابوعاقله» حبرنگار شبکه الجزیره و مجروح نمودن «علی السمودی»، تولیدکننده این شبکه را توسط نیروهای اشغالگر صهیونیستی در نزدیکی اردوگاه جنین محکوم کرد.

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا کشتن ابوعاقله را به شدت محکوم کرد. او گفت که تحقیقات در این زمینه باید فوری و کامل باشد و کسانی که مسئولند باید پاسخ دهند.

او مرگ این خبرنگار را حمله‌ای به آزادی رسانه‌ها در همه جهان توصیف کرد.

دبیر کل سازمان ملل هم کشته شدن این خبرنگار را هولناک خواند و از مقام‌های مربوطه خواست تحقیقات مستقل و شفافی درباره این حادثه انجام دهند و مسببان را پاسخگو کنند.

اتحادیه اروپا هم درخواست مشابهی را مطرح کرده است.

در بیانیه اتحادیه اروپا آمده که تیراندازی به روزنامه‌نگاران در حین انجام وظیفه، غیرقابل قبول است و آن‌ها باید همیشه از امنیت جانی برخوردار باشند.

همزمان تور وینسلند، هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل در روند صلح در خاورمیانه با انتشار توییتی، ضمن محکومیت شدید این اقدام سربازان اسرائیلی در جنین، تحقیق فوری و فراگیر و محاکمه مسؤولان ترور شیرین ابو عاقله، خبرنگار شبکه الجزیره شد و تاکید کرد: نیروهای رسانه‌ها هرگز نباید هدف قرار بگیرند.

دادستان کل فلسطین نیز امروز در بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد که اقدامات لازم برای تحقیق درباره این جنایات امروز نیروهای رژیم اشغالگر شامل به شهادت رساندن ابوعاقله و تیراندازی به علی السمودی، همکار خبرنگار او در اردوگاه جنین را آغاز کرده است.

دادستان کل فلسطین در ادامه بیانیه خود تاکید کرد که این موضوع را از طریق دادستانی جرائم بین‌المللی ویژه برای ثبت جرائم مربوط به دیوان کیفری بین‌الملل پیگیری خواهد کرد تا مقدمات ارجاع پرونده به دفتر دادستان کل دیوان کیفری بین‌الملل فراهم شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.