کد خبر : 562
تاریخ انتشار : شنبه 23 بهمن 1400 - 19:26

واکنش ها به افشای فایل صوتی فرماندهان سپاه

واکنش ها به افشای فایل صوتی فرماندهان سپاه
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس، فایل افشای فساد گسترده در زیرمجموعه‌های سپاه را چیز کم‌اهمیتی دانست و هم‌زمان موضوع را به "پدیده نفوذ" نسبت داد.

به گزارش کلینی نیوز، یک فایل صوتی حدودا ۵۰ دقیقه‌ای روز پنج‌شنبه ۲۱ بهمن (۱۰ فوریه) در رادیو فردا منتشر شد که بیشتر آن شامل گفت‌وگوی محمدعلی جعفری، فرمانده وقت کل سپاه پاسداران و صادق ذوالقدرنیا، معاون سابق اقتصادی و سازندگی سپاه پاسداران در سال ۱۳۹۷ واکنش های را در برداشت .

به گزارش همهشری آنلاین، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس یازدهم، کوشیده موضوع را کم اهمیت جلوه دهد و به خبرگزاری ایلنا گفته که این فایل “اتفاق خاصی” نیست. او افزوده که فایل را چند بار گوش کرده اما ”دشمنان نباید خیلی قند در دلشان آب شود که کار بزرگی کرده‌اند”.

او انتشار فایل صوتی را به ”پدیده نفوذ” نسبت داد و گفت: «باید بپذیریم که نفوذ اتفاق افتاده و این واقعیت تلخی است.»

عباس‌زاده در عین حال خبر داده که موضوع در کمیسیون امنیت ملی مجلس مطرح خواهد شد و ”در یک سری لایه‌ها” مورد بحث قرار خواهد گرفت؛ چرا که این کمیسیون، ”به بحث نفوذ خیلی حساسیت دارد”.

او هم‌زمان تصریح کرده که ”دشمن با این جنگ روانی نمی‌تواند بر محبوبیت سپاه خدشه‌ای وارد کند”.

واکنش دستیار قالیباف به اتهامات مطرح شده در فایل صوتی فرماندهان سپاه

به گزارش همشهری‌آنلاین، احدیان با انتشار سه توییت جداگانه در این باره نوشت:«این صوت ادعاها و اتهامات زیادی درباره افراد مختلف مطرح کرده که سردار جعفری یا سخنگوی سپاه درباره نادرست بودن اتهامات قاعدتاً توضیح لازم را می‌دهند اما چون کمتر کسی کل فایل را گوش می کند، هدف شما و دیگران از اینکه می‌خواهید کل این فایل را به آقای قالیباف نسبت دهید، محل سوال جدی است»

«درباره هلدینگ یاس هم هرچه می گوییم بررسی شده و حکم اولیه صادر شده و هیچ موضوعی متوجه آقای قالیباف نیست، شما، دوستانتان و آمرانتان عامدانه نمی شنوید تا دروغ را واقعیت نشان دهید. از دستگاه قضایی می‌خواهم یکبار دیگر درباره آن اطلاع رسانی کنند. تا افکار عمومی روشن شود.»

دستیار سیاسی و رسانه‌ای رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین در دو توئیت دیگر در پاسخ به انتقاد دیگر فعالان سیاسی نوشت:

‏در پرونده ‎#هلدینگ_یاس با حکم صریح دادگاه روشن شد که تخلف ها هیچ ارتباطی با دکتر قالیباف و شهرداری ندارد اما کاش به خود می‌آمدید و می‌فهمیدید که حضرت آقا چون ازشما ودوستان اصلاح‌طلبتان ناامید شده‌اند، برای جبران لطماتی که به افکار عمومی زده‌اید، بر جهاد تبیین توسط همه تاکید می‌کنند

‌‎«فایل صوتی مجموعه ای ادعا علیه بسیاری صحبت کرده که سردار جعفری و سخنگوی سپاه باید درباره آن توضیح دهند، آنچه روشن است ادعاهای مطرح شده علیه آقای قالیباف در دادگاه بررسی شده و در نهایت در دادگاه دروغ بودن آنها روشن شده است.»

هلدینگ یاس از زیرمجموعه‌های اقتصادی بنیاد تعاون سپاه بود و در حوزه‌های مختلفی از جمله خدمات، واسطه‌گری و مسکن فعالیت می‌کرد. این هلدینگ در پی افشای فساد گسترده و بازداشت برخی از مدیران آن در سال ۱۳۹۶ منحل اعلام شد.

بر اساس برخی گزارش‌ها، هلدینگ یاس در دوره مدیریت محمدباقر قالیباف ۱۳ هزار میلیارد تومان به شهرداری بدهی داشت.در این پرونده، عیسی شریفی،‌ قائم‌مقام و معاون شهردار در دوره محمدباقر قالیباف به ۲۰ سال زندان محکوم شد.

صادق ذوالقدرنیا، معاون سابق اقتصادی و سازندگی سپاه پاسداران عامل ضبط پنهانی مکالمات

به گزارش خبرگزاری آفتاب، حامد عاقل فعال اصولگرای نزدیک به قالیباف هم ادعاهایی علیه افراد حاضر در این فایل صوتی مطرح کرده است. او در توییتر نوشته «‌این فایل چند سال پیش در فضای مجازی منتشر شده و حرف جدیدی نیست. در این فایل اتهامات زیادی به افراد مختلف در سپاه زده شده که وظیفه ‎سردار جعفری و سخنگوی سپاه است که توضیحات کافی را بدهند، اما آنچه روشن است، ادعاهای آقای ذوالقدرنیا توسط فرمانده سپاه وقت آقای جعفری ‌بررسی شد و دروغ بودن تهمت‌های او علیه سپاه، حاج قاسم و قالیباف اثبات شد است. بعد از انتشار این فایل در فضای مجازی که مشخص شد توسط ذوالقدرنیا به‌صورت پنهانی ضبط و به بیرون درز داده شد، از کار برکنار شد و پرونده قضایی تشکیل شد، چراکه این ادعاها علاوه بر بررسی توسط مسئولان سپاه ‌تبدیل به پرونده‌ای در دادگاه نظامی شده بود و در زمان انتشار فایل در حال بررسی بود اینکه مسئولی ادعاهایی را در حالیکه به‌صورت پنهانی ضبط می‌کند، مطرح کند و سپس آنرا در فضای عمومی منتشر کند، حاکی از طراحی و عملیات تخریب سپاه تشخیص داده شد. در مورد این شخص و تخلفاتش حرف‌های ‌زیادی است که در صورت ضرورت مطرح خواهد شد. البته ادعاها و تهمت‌ها علیه حاج قاسم و قالیباف در دادگاه مطرح شد و نادرست بودن آن به اثبات رسید و معلوم شد که در این بین چه کمک‌هایی شایانی به قدس شده است.»

در ادامه آمده است: «متاسفانه تخلفاتی در بیرون و داخل مجموعه رخ داده بود که با کمک ‌شخص دکتر ‎قالیباف و پیگیری‌های حاج قاسم با خاطیان برخورد شد. البته با بررسی‌های قضایی معلوم شد عددسازی‌های چند هزار میلیاردی هم همگی دروغ بوده در نهایت حکم اولیه علیه آقایان مهردادی، سیف و شریفی صادر شد که در همین حکم هم مشخص شد تخلفات ارتباطی به قالیباف و شهید سلیمانی نداشته است. ‌این حکم هم فعلا با دستور آقای رییسی ریاست قوه قضاییه وقت هم در حال بررسی است. انتشار این فایل در شب ۲۲ بهمن توسط ضد انقلاب و اتهام‌سازی برای قالیباف، حاج قاسم و بسیاری از فرماندهان سپاه و تخریب آن‌ها نشان دهنده اهداف آنهاست. بهمن تماشایی ضربه خود را به معاندین وارد کرده است.»

واکنش دستیار قالیباف به اتهامات مطرح شده در فایل صوتی فرماندهان سپاه

واکنش دستیار قالیباف به اتهامات مطرح شده در فایل صوتی فرماندهان سپاه

واکنش دستیار قالیباف به اتهامات مطرح شده در فایل صوتی فرماندهان سپاه

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.