کد خبر : 2678
تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 فروردین 1401 - 18:02

واکنش رئیسی به حادثه مشهد: کسانی که دشمنی کردند از جریان تکفیری بودند

واکنش رئیسی به حادثه مشهد: کسانی که دشمنی کردند از جریان تکفیری بودند
رئیس‌جمهور با ابراز تأثر از حادثه تلخ روز گذشته در حرم مطهر رضوی (ع) در مشهد گفت: عزیزانی که شهید و مجروح شدند از طلبه‌های جهادی، اثرگذار، مخلص و شناخته‌شده مشهد و حاشیه این شهر بودند.

یک روز بعد از حمله با چاقو به سه طلبه در مشهد، مقام‌ها و رسانه‌های جمهوری اسلامی جریان‌ها و گروه‌های “تکفیری” را مسئول این حادثه دانسته‌اند و در اظهار نظرهای مختلف آمریکا، اسرائیل، “استعمارگران”، “منافقان” و “استکبار جهانی” را مقصر دانسته‌اند.

عد از ظهر روز سه‌شنبه ۱۶ فروردین فردی با چاقو به سه طلبه در حرم امام هشتم شیعیان حمله کرد. یکی از این طلبه‌ها به نام محمد اصلانی در اثر جراحات وارده درگذشت و دو نفر دیگر -محمد صادق دارایی و محسن پاکدامن- در بیمارستان بستری شده‌‌اند.

ویدیوهای این حادثه و دستگیری ضارب به سرعت در شبکه‌های اجتماعی پخش شد.

ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران، امروز گفت که حمله به این سه نفر کار “جریان تکفیری” بوده و هشدار داد که “نباید اجازه داد استعمارگران و منافقان با استفاده از اختلافات قومی و مذهبی بین مسلمانان و مردم کشورمان با همسایگان اختلاف بیندازند.”

خبرگزاری‌ جمهوری اسلامی (ایرنا) به نقل از “یک منبع آگاه” نوشت که فرد مظنون ۲۱ ساله و “دارای دیدگاه تکفیری” بوده و “از مرزهای شرقی کشور به صورت غیرقانونی وارد ایران شده است.”

بنا بر این گزارش که رسما تایید نشده این فرد یک سال پیش به ایران آمده و در یک کارگاه به همراه برادرانش مشغول کار بوده است.

به گفته مقام‌های قضایی ایران، تاکنون شش نفر در ارتباط با این حمله دستگیر شده‌اند که دست کم یکی از آنها برادر مظنون است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.