کد خبر : 13357
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 مرداد 1402 - 16:09

واکنش به نخواندن سرود ملی توسط تیم ملی بسکتبال بانوان در مسابقات کاپ آسیا

واکنش به نخواندن سرود ملی توسط تیم ملی بسکتبال بانوان در مسابقات کاپ آسیا
در ویدیویی که در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده، ملی‌پوشان هنگام پخش سرود ایران در بازی برابر مالزی و مغولستان سکوت کرده و آن را نمی‌خوانند.

به گزارش کلینی نیوز،  خبرگزاری فارس در اهمیت سورد ملی یک کشور  می نویسد: در جریان جام جهانی فوتبال زنان که به میزبانی استرالیا و نیوزیلند در حال برگزاریست هم چند بازیکن تیم ملی آمریکا در اعتراض به سیاست‌های این کشور در خصوص تبعیض نژادی در چند بازی از خواندن سرود ملی خودداری کردند،

اما این اتفاق خشم مردم آمریکا را به دنبال داشت و آنها این موضوع را توهین به خود و کشورشان اعلام کردند. همین موضوع نشان می‌دهد در همه جای دنیا احترام به سرود و پرچم کشور چقدر باارزش است و ورزشکاران به عنوان نماینده یک کشور موظف به رعایت قانون و سیاست‌های آن کشور هستند.

از طرفی ورزشکاران تیم ملی وقتی به عنوان نماینده یک کشور در مسابقات شرکت می‌کنند بنابراین اگر اعتقادی به پرچم، سرود و پیراهن تیم ملی ندارند پس نباید جایی در ترکیب کشورشان در یک رویداد بین المللی هم داشته باشند.

سرود و پرچم ملی نماد ارزش‌های هر کشوری است و نخواندن سرود ملی توسط ورزشکاران که نماینده یک کشور در یک رویداد بین‌المللی هستند در واقع چیزی جز توهین به مردم آن کشور نیست.

ما این اتفاق را در جام جهانی فوتبال مردان هم شاهد بودیم آن هم از سوی بازیکنانی که در جهان مطرح هستند، اما این موضوع فقط در یک بازی رخ داد و از بازی بعد همه بازیکنان سرود ملی کشورمان را زمزمه کردند. بنابراین آن هم در فضای کنونی که بسیار متفاوت با آن زمان است، یک بازیکن بسکتبال با نخواندن سرود ملی دنبال چه هدفی است؟ یا چه کسانی آنها را هدایت می‌کنند تا چنین اقدامی را انجام دهند؟ آیا جز این است که دشمنان جمهوری اسلامی با هر بهانه‌ای دنبال تخریب و از بین بردن موفقیت‌های زنان ایرانی هستند و برخی از این بانوانان با چنین اقدامی بازیچه می‌شوند.

ایرنا، خبرگزاری رسمی دولت، در گزارشی با تیتر چگونه بانوان بسکتبالیست، بازیچه شدند؟ نوشت: «اتفاق عجیب این دیدار نخواندن سرود رسمی کشورمان توسط برخی از ملی‌پوشان در مراسم پیش از بازی بود. این بازیکنان حتی به این مسئله هم واقف نیستند که نخواندن سرود رسمی کشورمان به مثابه توهین به هموطنان‌شان است.

چرا که سرود رسمی یک کشور نماد ارزش‌ها و باور‌های مردم آن کشور است. از طرفی اگر آنها به هر دلیلی تمایلی به خواندن سرود رسمی ایران ندارند پس شایستگی پوشیدن پیراهن تیم ملی را هم ندارند چرا که قداست پیراهن تیم ملی، همان قداست پرچم و سرود رسمی کشور است.»

واقعیتی که باید به بازیکنان تیم ملی بسکتبال بانوان ایران یادآور شد این است که آنها خواسته یا ناخواسته خودشان را ملعبه دست کسانی قرار داده اند که هدف‌شان ایجاد تفرقه میان مردم است.

جواد داوری رئیس فدراسیون بسکتبال بلافاصله پس از این حواشی به خبرگزاری فارس گفت: «بانوان ما کار ارزشمند و بزرگی را انجام دادند و نباید اجازه دهیم با این حواشی این موفقیت از بین برود و من هم اجازه نخواهم داد.

افرادی که ضد ورزش هستند و خارج از کشور حضور دارند، تلاششان این است که آرامش تیم را به هم بریزند. از دوستان‌مان در داخل کشور هم تقاضا داریم وارد بازی افرادی که با نظام ضدیت دارند، نشوند. بچه‌های ما هم قطعا آگاه و هوشمند هستند و فردا خواهید دید که اتفاقات خوب و درستی خواهد افتاد.»

همانطور که رییس فدراسیون وعده داده بود دختران ایران در بازی سوم سرود را خواندند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.