کد خبر : 19168
تاریخ انتشار : یکشنبه 27 خرداد 1403 - 8:46

واکنش ایران به بیانیه گروه جی ۷:از سیاست‌های مخرب گذشته فاصله بگیرند

واکنش ایران به بیانیه گروه جی ۷:از سیاست‌های مخرب گذشته فاصله بگیرند
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران:متأسفانه برخی کشورها با انگیزه‌های سیاسی و با توسل به طرح ادعاهای واهی و اثبات نشده، سعی در تداوم بکارگیری سیاست ناکارآمد و شکست خورده خود برای اعمال و تداوم تحریم‌ها علیه ملت ایران دارند. فلذا به گروه هفت توصیه می‌کنیم با درس گرفتن از تجارب قبل، از سیاست‌های مخرب گذشته فاصله بگیرد.

به گزارش کلینی نیوز، گروه هفت روز جمعه، نسبت به پیشبرد برنامه غنی‌سازی هسته‌ای به ایران هشدار داد و علاوه بر آن گوشزد کرد که اگر تهران موشک‌های بالستیک خود را به روسیه بدهد، آماده اجرای اقدامات درخور خواهند بود.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز یکشنبه با بیان اینکه برخی کشورها برای تداوم تحریم‌ها علیه ایران به «ادعاهای واهی و اثبات نشده» متوسل می‌شوند، گفت: «هرگونه تلاش برای پیوند دادن جنگ اوکراین به همکاری‌های دوجانبه جمهوری اسلامی ایران و روسیه، اقدامی با اهداف سیاسی مغرضانه است.»

سخنگوی وزارت امور خارجه با تصریح بر نقش سازنده و ثبات ساز کشورمان در مسیر استقرار امنیت پایدار در منطقه افزود: جمهوری اسلامی ایران در حفاظت و دفاع از امنیت و منافع ملی خود در برابر هرگونه رفتار و اقدام نسنجیده، قاطعانه عمل خواهد کرد.

کنعانی با تاکید بر تعهد تزلزل ناپذیر کشورمان به رعایت حقوق بشر خاطرنشان ساخت؛ تحقق اهداف متعالی حقوق بشر در عرصه بین‌المللی اکنون با چالش های مهمی مواجه است که فوری‌ترین آن بی‌تفاوتی و بی‌عملی سران کشورهای گروه هفت نسبت به «کشتار نظام‌مند» و گسترده فلسطینیان توسط تنها رژیم آپارتاید جهان یعنی رژیم اشغالگر و ستیزه جوی اسرائیل در سرزمین‌های فلسطینی است.

کنعانی در خصوص تحولات اوکراین یادآور شد؛ همانطور که بارها اعلام کرده‌ایم، هرگونه تلاش برای مرتبط ساختن جنگ اوکراین به همکاری‌های دوجانبه جمهوری اسلامی ایران و روسیه، اقدامی صرفا با اهداف مغرضانه سیاسی است.

وی خاطرنشان ساخت: متأسفانه برخی کشورها با انگیزه‌های سیاسی و با توسل به طرح ادعاهای واهی و اثبات نشده، سعی در تداوم بکارگیری سیاست ناکارآمد و شکست خورده خود برای اعمال و تداوم تحریم‌ها علیه ملت ایران دارند. فلذا به گروه هفت توصیه می‌کنیم با درس گرفتن از تجارب قبل، از سیاست‌های مخرب گذشته فاصله بگیرد.

گروه هفت (G7) یک سازمان بین‌دولتی متشکل از کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، بریتانیا و ایالات متحده آمریکا به اضافه اتحادیه اروپا  است. روسیه و چین در این گروه عضویت ندارند.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.