کد خبر : 6228
تاریخ انتشار : پنجشنبه 23 تیر 1401 - 20:05

واکنش ایران به بیانیه اورشلیم:هر خطای آمریکا و متحدانش با پاسخ سخت مواجه خواهد شد

واکنش ایران به بیانیه اورشلیم:هر خطای آمریکا و متحدانش با پاسخ سخت مواجه خواهد شد
جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا و یائیر لاپید، نخست‌ وزیر اسرائیل، بیانیه‌ای مشترک را برای جلوگیری از دستیابی جمهوری اسلامی به سلاح اتمی امضا کردند.

به گزارش کلینی نیوز، سیدابراهیم رئیسی در سخنرانی‌اش در کرمانشاه به «بیانیه اورشلیم» واکنش نشان داد‍ و اظهارداشت:هرگونه خطای آمریکایی‌ها و متحدان آنها در منطقه و جهان با پاسخ سخت و پشیمان کننده مواجه خواهد شد.

در واکنش به این اظهارات، ابراهیم رئیسی گفت: «به آمریکایی‌ها و متحدان آنها در منطقه می‌گویم که ملت بزرگ ایران هیچ‌گونه ناامنی و بحران را در منطقه نمی‌پذیرد.»

رئیس‌جمهور ایران همچنین از ادامه روند عادی‌سازی روابط اسرائیل هم انتقاد کرد و گفت که این کار امنیت اسرائیل را تامین نخواهد کرد.

آقای رئیسی گفت: «امروز ایران اسلامی از هر زمان دیگری قوی‌تر بوده و آمریکا را از هر زمانی ضعیف‌تر می‌دانیم.»

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه ایران، هم در توییتی نوشت که هدف بیانیه مشترک آمریکا و اسرائیل «صرفا ایران نیست، بلکه کشورهای عربی و اسلامی می‌بایست همواره برتری رژیم صهیونیستی را بپذیرند».

آقای کنعانی در این توییت نوشته است که ایران، «امنیت همسایگان خود را امنیت خود می‌داند».

در بیانیه اورشلیم، آمریکا متعهد می‌شود هرگز اجازه ندهد ایران به سلاح اتمی دست یابد و از همه عناصر قدرت ملی خود برای تضمین این امر استفاده کند.

بیش ار این رویترز به نقل از یک مقام ارشد دولت بایدن اعلام کرد رئیس‌جمهوری آمریکا و نخست‌وزیر اسرایٔیل روز پنج‌شنبه توافق مشترکی را امضا خواهند کرد که شامل تعهدی است تا آمریکا هرگز اجازه ندهد ایران به سلاح هسته‌ای دست یابد.

جو بایدن همچنین در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی اسرائیلی هم گفت که کشورش برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای، حاضر است از نیروی نظامی به عنوان آخرین گزینه استفاده کند.

این در حالی است که در خاورمیانه، اسرائیل تنها کشوری است که متهم است مخفیانه سلاح هسته‌ای تولید کرده و قوانین بین‌المللی را در ارتباط با محدودیت‌های ساخت سلاح هسته‌ای نادیده ۷گرفته است.

اسرائیل هرگز این اتهام را رد یا تایید نکرده است با این حال طبق تخمین‌های انجام شده این رقم می‌تواند به ۹۰ کلاهک هسته ای برسد.

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.