کد خبر : 16048
تاریخ انتشار : شنبه 16 دی 1402 - 11:33

واکنش اولیه حزب الله لبنان به ترور العاروری شلیک ۶۲ موشک به پایگاه نظامی اسرائیل

واکنش اولیه حزب الله لبنان به ترور العاروری شلیک ۶۲ موشک به پایگاه نظامی اسرائیل
حزب‌الله لبنان صبح روز شنبه ۱۶ دی اعلام کرد بیش از ۶۰ موشک به پایگاه نظامی "مرون" اسرائیل شلیک کرده است. به گفته حزب‌الله این اقدام به عنوان بخشی از "واکنش اولیه به ترور العاروری" معاون دفتر سیاسی حماس بوده است.

به گزارش کلینی نیوز، به دنبال حمله موشکی حزب‌الله لبنان آژیر صدای آژیر خطر در شهرها و روستاهای شمال اسرائیل و سپس در بلندی‌های جولان تحت اشغال اسرائیل به صدا درآمده است.

ارتش اسرائیل مدعی شد که ارتش اسرائیل روز شنبه ۱۶ دی (۶ ژانویه) از حمله نیروی هوایی این کشور “به مجموعه‌ای از اهداف حزب‌الله در جنوب لبنان” خبر داد.

ارتش اسرائیل در شبکه اکس (توییتر سابق) اطلاع داده است، “پایگاه پرتاب، ساختمان‌های نظامی و زیرساخت‌های تروریستی” مورد هدف قرار گرفتند.

تنش میان اسرائیل و لبنان پس از ترور صالح العاروری، نایب‌رئیس دفتر سیاسی حماس در بیروت شدت پیدا کرده است.

نجیب میقاتی، نخست‌وزیر موقت لبنان در بیانیه‌ای کشته شدن العاروری را “جنایت جدید اسرائیل” خوانده بود و هشدار داد که این کشور قصد دارد، لبنان را به مرحله جدیدی از رویارویی بکشاند.

حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله لبنان ولی در واکنش به کشته شدن معاون دفتر سیاسی حماس گفت که حزب‌الله سکوت نخواهد کرد.

پیش از ترور العاروری در یکی از سخنرانی های خود اسرائیل را تهدید کرده بود که اگر فردی از گروه های مقاومت فلسطینی در لبنان ترور شود فرقی نمی‌کند که او لبنانی باشد یا فلسطینی، در پاسخ یکسان خواهد بود و قطعا با پاسخ کوبنده مقاومت همراه خواهد شد.

در بیانیه واکنش اولیه حزب الله لبنان به ترور العاروری شلیک ۶۲ موشک به پایگاه نظامی اسرائیل آمده است:

«﴿إِنَّا مِنَ الْمُجْرِمِینَ مُنتَقِمُونَ﴾ (به‌یقین ما از مجرمان انتقام خواهیم گرفت).

صدق اللّه العلی العظیم

اول، پایگاه کنترل هوایی «مرون» بر فراز کوه الجرمق در شمال فلسطین اشغالی قرار دارد که بلندترین کوه در فلسطین اشغالی است. این پایگاه تنها مرکز مدیریت و مراقبت و کنترل هوایی در فلسطین اشغالی محسوب می‌گردد و هیچ جایگزین اصلی برای آن وجود ندارد. این پایگاه یکی از دو پایگاه اصلی در کل اراضی اشغالی است. پایگاه مرون در شمال و «متسبیه رامون» در جنوب فلسطین اشغالی ۲ پایگاه اصلی رژیم صهیونیستی هستند.

دوم، رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان در ساعت ۸:۱۰ صبح امروز شنبه ۶ ژانویه ۲۰۲۴ در راستای اولین واکنش به جنایت ترور شهید شیخ «صالح العاروری» و همرزمان شهید وی در ضاحیه جنوبی بیروت، پایگاه کنترل هوایی مرون را با ۶۲ راکت از انواع مختلف هدف قرار دادند که با تلفات قطعی و مستقیم علیه دشمن همراه بود».

بر اساس بیانیه حزب‌الله، پایگاه میرون سازماندهی، هماهنگی و مدیریت تمامی عملیات هوایی به‌سمت سوریه، لبنان، ترکیه، قبرس و بخش شمالی حوزه شرقی دریای مدیترانه را به‌عهده دارد. این پایگاه همچنین مرکز اصلی عملیات پارازیت الکترونیکی در مسیرهای گفته‌شده است و تعداد زیادی از افسران زبده رژیم صهیونیستی در این پایگاه فعالیت می‌کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.