کد خبر : 21026
تاریخ انتشار : پنجشنبه 12 مهر 1403 - 8:23

واشنگتن از حمله رژیم صهیونیستی به تاسیسات هسته‌ای ایران حمایت نمی‌کند

واشنگتن از حمله رژیم صهیونیستی به تاسیسات هسته‌ای ایران حمایت نمی‌کند
سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از منابع آگاه اعلام کرد پیش‌بینی می‌شود حمله به ایران در روزهای نزدیک انجام شود.

به  گزارش کلینی نیوز به نقل از الجزیره، یک مقام امریکایی ضمن تاکید بر تداوم رایزنی‌های واشنگتن و تل آویو در خصوص پاسخ رژیم صهیونیستی به حمله موشکی ایران، اعلام کرد موضع رئیس جمهور امریکا در خصوص عدم حمایت واشنگتن از حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران توسط تل آویو روشن بود.

این منابع آگاه به مذاکرات امنیتی و سیاسی با دولت امریکا در راستای تلاش برای تنظیم یک پاسخ متوازن اشاره کردند.

از طرفی دیگر یک مقام امریکایی به این پایگاه خبری اعلام کرد موضع جو بایدن، رئیس جمهور امریکا در خصوص عدم حمایت واشنگتن از حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران توسط تل آویو روشن بود.

این مقام امریکایی افزود ما به «اسرائیلی‌ها» توصیه می‌کنیم که از حمله به زیرساخت‌های غیرنظامی ایران از جمله تاسیسات نفتی خودداری کند.

مقام مذکور تصریح کرد واشنگتن به گفت‌وگو با تل آویو در خصوص پاسخ آنها به حمله ایران ادامه می‌دهد.

این مقام امریکایی گفت ما از «اسرائیلی‌ها» می خواهیم در چارچوب پاسخ به حمله موشکی ایران، از جنگ منطقه‌ای همه جانبه خودداری کنند.

این مقام امریکایی اشاره کرد ما از «اسرائیلی‌ها» می‌خواهیم در مورد زمان پاسخ به حمله ایران و چارچوب این پاسخ فکر کنند.

پیش از این پنتاگون اعلام کرده بود آمادگی‌های تل آویو برای حمله به ایران زمان‌بر است و هماهنگی واشنگتن و تل آویو در این خصوص ادامه دارد.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی به خبرنگاران در کاخ سفید در پاسخ به این سوال که آیا اجازه می دهد اسرائیل علیه ایران انتقام بگیرد؟ گفت: “اول از همه، ما به اسرائیل “اجازه” نمی دهیم، ما به اسرائیل توصیه می کنیم. و امروز هیچ اتفاقی نمی افتد.”
بایدن در پاسخ به این سوال که آیا از حمله اسرائیل به تاسیسات نفتی ایران حمایت خواهید کرد؟ مدعی شد: «ما در حال گفتگو در این زمینه هستیم، فکر می‌کنم این امر احتمال کمی دارد.»
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

Translate »