کد خبر : 16345
تاریخ انتشار : شنبه 30 دی 1402 - 8:05

هنگ کنگ ۰ – ایران ۱؛ جام ملت‌های آسیا قطر+ خلاصه بازی

هنگ کنگ ۰ – ایران ۱؛ جام ملت‌های آسیا قطر+ خلاصه بازی
تیم ملی فوتبال ایران در دومین مسابقه‌اش در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا با پیروزی یک بر صفر مقابل هنگ کنگ، صعودش را به مرحله حذفی مسابقات قطعی کرد

به گزارش کلینی نیوز، اما این پیروزی از جهات مختلف بیشتر نگران‌کننده به نظر می‌رسد تا یک برد شیرین منجر به صعود.

به گزارش ایسنا، تیم‌های ملی فوتبال ایران و هنگ کنگ جمعه شب ۲۹دی ماه در چارچوب دور دوم مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا – ۲۰۲۳ در گروه C از ساعت ۲۱ در ورزشگاه خلیفه الریان به مصاف هم رفته‌اند.

ایران دو ماه پیش در ورزشگاه آزادی با هنگ کنگ در مقدماتی جام جهانی بازی کرده و چهار بر صفر پیروز شده بود.

این دومین تقابل دو تیم بود و با توجه به شکست ۱-۳ هنک کنگ مقابل امارات در بازی اول، پیروزی آسان ایران در این بازی، قابل انتظار بود.

انتظار می‌رفت ایران در دقایق ابتدایی حملات سنگینی را طراحی کند اما هنگ کنگ با حملات پرتعداد و از سوی دیگر با فشار شدید در نیمه زمین ایران، شروعی غافلگیرکننده داشت. نخستین ضربه در چارچوب را هم مهاجم هنک کنگ زد و بیرانوند با واکنش مناسب توپ را مهار کرد.

ایران در ۲۰ دقیقه ابتدایی بازی، بارها در نیمه خودی توپ را لو داد و بازیکنان هنگ کنگ موفق می‌شدند پاس‌های بازیکنان ایران را خیلی زود و پیش از رسیدن به چندین پاس متوالی، قطع کنند. قلعه نویی هم در منطقه فنی، چند بار نارضایتی خود را از شکل بازی ایران بروز داد.

با این حال گل اول را در دقیقه ۲۴ ایران زد؛ گلی که با حرکت میلاد محمدی از سمت چپ و پاس او به قایدی در فضای جلوی مدافعان میانی حریف شکل گرفت.

قایدی از محوطه تقریبا بسته با یک ضربه نرم بغل پا، گلی زیبا زد تا قفل بازی را برای ایران تا حدودی باز کند. پس از این گل یک بار دیگر هم هنگ کنگ تا آستانه باز کردن دروازه ایران پیش رفت اما ضربه مهاجم هنک کنگ پس از اشتباه محمدی در دفع توپ، به دروازه راه نیافت.

ایران هر چند در نیمه اول پیروز شد اما ۷ شوت هنگ کنگ و دو ضربه این تیم در چارچوب، واقعا بار دیگر نگرانی درباره شکنندگی ایران در کارهای دفاعی ایجاد کرد. در این نیمه ایران حدود ۷۰ درصد مالکیت توپ داشت اما بارها در فاز دفاع غافلگیر شد.

ایران از یک سو پیروز شد و ۶ امتیازی شد و عملا صعودش به مرحله دوم را قطعی کرد و از سوی دیگر دروازه‌ش بسته ماند اما حتی نسبت به بازی اول، در فاز دفاع شکننده‌تر و آسیب‌پذیرتر ظاهر شد.

در دقیقه ۷۲، خطا روی محمد حسین کنعانی‌زادگان یک ضربه ایستگاهی پشت محوطه جریمه هنگ‌کنگ در اختیار ایران قرار داد و در ادامه رامین رضاییان قصد داشت با استفاده از این فرصت دروازه را باز کند اما شوت او با واکنش خوب دروازه‌بان هنگ‌کنگ همراه شد.

در دقیقه ۷۴، روی یک ضد حمله قرمز پوشان هنگ‌کنگ فرصت بسیار خوبی به دست آوردند اما پیش اینکه بازیکن هنگ‌کنگ به توپ برسد داور آفساید اعلام کرد.

در دقیقه ۸۳، رامین رضایین فرصت بسیار خوبی برای باز کردن دروازه هنگ‌کنگ به دست آورد اما شوت او از کنار دروازه راهی اوت شد.

در دقیقه ۸۶، حرکت خوب محمد محبی و پاس این بازیکن برای احسان حاج‌صفی به سمت چپ، با ارسال این بازیکن همراه بود اما توپ این بازیکن از بالای سر کریم انصاری‌فرد در مقابل دروازه عبور کرد و راهی اوت شد.

در دقیقه ۱+۹۰، رو یک ضد حمله و ارسال بلند، فرصت بسیار خوبی برای هنگ‌کنگ ایجاد شد اما با خروج به موقع بیرانوند از دروازه این فرصت از هنگ‌کنگ گرفته شد.

هنگ کنگ در این بازی ۳۰ درصد مالکیت توپ داشت اما ۹ شوت زد و ۲ ضربه در چارچوب هم داشت. وقتی هنگ کنگ می‌تواند چنین آماری مقابل ایران ثبت کند، یعنی در مراحل بعدی مقابل حریفان قوی‌تر، ایران کار دشواری خواهد داشت.

قلعه‌نویی قطعا باید روی کاهش ضعف‌های دفاعی تیم ملی کار کند تا در مراحل حذفی امکان موفقیت تیم ملی بیشتر شود.

ایران دو ماه پیش در ورزشگاه آزادی با هنگ کنگ در مقدماتی جام جهانی بازی کرده و چهار بر صفر پیروز شده بود.

این دومین تقابل دو تیم بود و با توجه به شکست ۱-۳ هنک کنگ مقابل امارات در بازی اول، پیروزی آسان ایران در این بازی، قابل انتظار بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.