کد خبر : 15429
تاریخ انتشار : یکشنبه 12 آذر 1402 - 13:35

همزمان با پروازهای شناسایی بریتانیا در آسمان غزه، حمله موشکی به کشتی بریتانیایی در دریای سرخ

همزمان با پروازهای شناسایی بریتانیا در آسمان غزه، حمله موشکی به کشتی بریتانیایی در دریای سرخ
وزارت دفاع بریتانیا از تصمیم خود برای انجام پروازهای شناسایی بر فراز آسمان غزه برای جست وجوی اسیران در دست حماس خبر داد.

به گزارش کلینی نیوز، وزارت دفاع بریتانیا از تصمیم خود برای پروازهای شناسایی بر فراز آسمان های نوار غزه خبر داد و اعلام کرد که هدف این وزارتخانه از این امر، “اعطای اطلاعات به اسرائیل در حمایت از عملیات نجات اسیران است”.

به گزارش «الخلیج آنلاین» شامگاه شنبه (۲ دسامبر) در بیانیه وزارت دفاع بریتانیا آمده است که لندن از ۷ اکتبر با هم پیمانان خود برای اطمینان از آزادی اسیران از جمله شهروندان بریتانیایی فعالیت می کند.

این وزارتخانه خاطرنشان کرد که سلامت جان شهروندان بریتانیایی برای بریتانیا در اولویت قرار دارد.

وزارت دفاع بریتانیا در بیانیه خود افزود که این وزارتخانه در حمایت از فعالیت های مداوم و مستمر نجات اسیران، پروازهای شناسایی خود را بر فراز شرق دریای مدیترانه از جمله آسمان های اسرائیل و غزه عملی خواهد کرد.

در همین حال الشرق الأوسط گزارش کرد که آژانس عملیات تجارت دریایی بریتانیا گفت که گزارشی از حمله یک پهپاد و یک انفجار احتمالی.. از سمت یمن در نزدیکی باب المندب دریافت کرده است.این نهاد بریتانیایی جزئیات بیشتری در این باره ارایه نکرد.

شرکت امنیت دریایی آمبری یکشنبه (۳ دسامبر) اعلام کرد: «یک کشتی کانتینری بریتانیا با پرچم باهاما هنگام حرکت در دریای سرخ در فاصله حدود ۳۴.۵ مایل دریایی از ساحل غربی یمن مورد اصابت یک موشک قرار گرفت».

آژانس عملیات تجارت دریایی بریتانیا به کشتی هایی که نزدیک این منطقه حرکت می کنند توصیه کرد به دستورالعمل ها درباره حملات هوایی توجه کرده و احتیاط کنند و هر گونه تحرک مشکوک را گزارش دهند.

ارتش یمن که اعلام کرده بودند کشتی های اسرائیلی در دریای سرخ را مورد هدف قرار می دهند

هفته گذشته دامنه حملات موشکی را به کشتی های اسرائیلی و متحدان اسرائیل در حین حرکت در تنگه باب المندب گسترش دادند.

باب المندب میان یمن و جیبوتی در جنوب دریای سرخ است و حدود یک پنجم نفت جهان از این گلوگاه استراتژیک و پرتردد جهان عبور می کند.
ارتش یمن با موشک و پهپاد به اسرائیل حمله می کنند. این حملات پس از آغاز حمله اسرائیل به غزه آغاز شد. اسرائیل پس از حمله بی سابقه «حماس» در هفتم اکتبر به خاک اسرائیل به غزه حمله کرد.

حمله موشکی به این کشتی بریتانیایی تازه ترین حمله از حملات دریایی در خاورمیانه پس از آغاز جنگ بین اسرائیل و «حماس» در هفتم اکتبر است.

ارتش یمن  ماه گذشته کنترل کشتی باری گلکسی لیدر در سواحل دریای سرخ را با هلی برن در دست گرفتند. این کشتی مرتبط با یک شرکت اسرائیلی بود.

ارتش یمن پیش از این نیز اسرائیل را هدف موشک های بالستیک و پهپادهای جنگی قرار دادند و تهدید کردند که همه کشتی های اسرائیلی را هدف قرار می دهند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.