کد خبر : 6854
تاریخ انتشار : جمعه 14 مرداد 1401 - 14:49

مرتضی شعبانی نژاد

همایش شیرخوارگان حسینی در شهرحسن آباد

همایش شیرخوارگان حسینی در شهرحسن آباد
به یاد شیرخوار دشت نینوا حضرت علی‌اصغر(ع) ، همایش شیرخوارگان حسینی درشهرحسن آبادفشافویه برگزار شد.

به گزارش  کلینی نیوز به نقل از روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر حسن‌آباد ؛ صبح امروز جمعه ۱۴مردادماه ۱۴۰۱ هم‌زمان با سراسر کشور، همایش شیرخوارگان حسینی درمصلی شهر حسن‌آباد برگزار شد.

در این مراسم مادران با در آغوش گرفتن نوزادان شیرخواره خود و با ذکر لالایی و روضه‌خوانی مداح اهل‌بیت(ع) ،ابراهیم طاهری در غم حضرت رباب (س) با آن بانوی بزرگوار همدردی کردند و به یاد کوچک‌ترین سرباز و شهید دشت کربلا حضرت علی‌اصغر(ع) عزاداری کردند.

همایش شیرخوارگان حسینی شهر حسن‌آباد به همت شهرداری و شورای اسلامی  شهر حسن آباد و همکاری ستاد نماز جمعه شهر حسن آباد برکزار شد.

علیرضا شیدوش مسئول کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر روز قبل از برگزاری مراسم اظهار کرد، این مراسم فردا صبح هم‌زمان با سراسرکشور در اولین جمعه ماه محرم ساعت ۱۰صبح درمصلی شهر حسن‌آباد، با توجه موج هفتم کرونا به‌صورت محدود برگزارخواهد شد.

همایش شیرخوارگان حسینی آئین سوگواری به یاد کودکانی است که در روز عاشورا به شهادت رسیده‌اند.

این مراسم در صبح روز اولین جمعه ماه محرم هر سال در مساجد، حسینیه‌ها و تکایای شهرهای ایران و برخی کشورهای جهان برگزار می‌شود.

در این مراسم مادران به همراه کودکان شیرخوار خود با لباس، روسری و پیشانی‌بند به رنگ سبز حضور می‌یابند و شرکت‌کنندگان برای علی اصغر کودک شیرخوار امام حسین(ع) در کربلا به گریه و عزاداری و مرثیه‌سرایی می‌پردازند و گهواره نمادین او را در مجلس می‌گردانند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.