کد خبر : 4274
تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 خرداد 1401 - 8:10

هشدار چین به بایدن درباره تایوان

هشدار چین به بایدن درباره تایوان
جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه در اظهاراتی مداخله جویانه گفت: آمریکا از تایوان در مقابل هرگونه حمله چین دفاع خواهد کرد.

به گزارش کلینی نیوز، شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در واکنش به اظهارات جو بایدن رئیس جمهور آمریکا درباره تایوان گفت کسی نباید از عزم قاطع ملت چین و اراده قوی این کشور در دفاع از حاکمیت ملی اش و حفاظت از اراضی چین، ارزیابی بدی داشته باشد.
بایدن در توکیو اعلام کرد واشنگتن برای مداخله نظامی در صورت تهاجم چین به تایوان آمادگی دارد.

وانگ ون بین هشدار داد چین به هیچ کشوری از کشور‌های جهان اجازه نخواهد داد در سیاست داخلی پکن مداخله کند و تایوان بخش جدایی ناپذیر از خاک چین است.
این مقام چینی افزود مجموع ارزش قرارداد‌های تسلیحاتی آمریکا با تایوان عملا از ۷۰ میلیارد دلار فراتر رفته است.

[su_note note_color=”#eeeeea” text_color=”#۳۹۳a34″ radius=”۷″]جو بایدن در کنفرانس خبری مشترک خود با فومیو کیشیدا، نخست‌وزیر ژاپن در توکیو تضمین داد که ایالات متحده در صورت حمله نظامی چین از تایوان برای دفاع از خود حمایت نظامی خواهد کرد.[/su_note]

در همین راستا وزیر خارجه چین هشدار داد راهبرد کشور‌های حوزه اقیانوس هند و آرام، سرانجامش شکست است و موجب نگرانی بیشتر در جامعه بین المللی است و هدفش محو دستاورد‌ها و پیشرفت و توسعه مسالمت آمیز است که تلاش‌های هماهنگ شده کشور‌های منطقه در طول دهه‌های گذشته به وجود آورده است.

وی گفت مسئله‌ای که به صورت خاص خطر ناک است آن است که آمریکا با برگ تایوان و برگ دریای چین جنوبی بازی می‌کند تا هرج و مرج در منطقه ایجاد کند. حقایق ثابت خواهد کرد آنچه راهبرد ایندو پاسفیک نامیده می‌شود در اصل، راهبردی است که هدفش ایجاد دو دستگی و تشویق به رویارویی و از بین بردن صلح است و در نهایت شکست خواهد خورد.

رهبری چین در تلاش است که تایوان را به خاک خود ملحق سازد. تایوان در پی پیروزی کمونیست‌ها در چین، طی یک جنگ داخلی خود را از این کشور جدا کرد.

بایدن: پکن “با خطر بازی می‌کند”

جو بایدن در کنفرانس خبری مشترک خود با فومیو کیشیدا، نخست‌وزیر ژاپن در توکیو تضمین داد که ایالات متحده در صورت حمله نظامی چین از تایوان برای دفاع از خود حمایت نظامی خواهد کرد.

رئیس‌جمهوری آمریکا گفت، “چین حق ندارد با خشونت تایوان را ببلعد”. او افزود که رفتار دولت چین، از جمله رزمایش نظامی و پرواز در حریم هوایی تایوان “بازی با خطر است”.

بایدن اما تصریح کرد، او فکر نمی‌کند که چین واقعا قصد حمله به تایوان را داشته باشد.

یک مقام کاخ سفید پس از اظهارات بایدن تأکید کرد که در این زمینه تغییری در سیاست آمریکا داده نشده است.

بایدن اواخر سال گذشته نیز گفته بود که ایالات متحده “تعهد” دارد که در صورت حمله نظامی‌ای نظامی به تایوان در کنار این کشور قرار گیرد.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.