کد خبر : 15963
تاریخ انتشار : یکشنبه 10 دی 1402 - 13:45

هشدار وزیر دفاع امارت اسلامی افغانستان در مورد ورود افراد داعش از کشورهای همسایه به افغانستان

هشدار وزیر دفاع امارت اسلامی افغانستان در مورد ورود افراد داعش از کشورهای همسایه به افغانستان
یک مقام ارشد طالبان روز یکشنبه گفت که نیروهای امنیتی تحت فرمان امارت اسلامی، ده‌ها تاجیک و پاکستانی را کشته‌اند و گروهی از آنها را که در حملات علیه روحانیون مذهبی، مردم و مساجد در افغانستان دست داشتند، دستگیر کرده‌اند.

به گزارش کلینی نیوز،  محمدیعقوب مجاهد، وزیر دفاع امارت اسلامی گفته است که در میان عاملان حملات به مساجد و خانقاه‌ها و اجتماعات در افغانستان، «شماری از اتباع تاجیکستان و پاکستان دست داشتند.» او به کشورهای همسایه در مورد کنترل مرز‌هایشان با افغانستان نیز هشدار داد.

آقای مجاهد با اظهار این موضوع افزود که در عملیات‌های نیروهای امنیتی «ده‌ها خرابکار تاجیکستانی و پاکستانی کشته و صدها تن دیگر بازداشت شده‌اند.» و افزود که «نمی‌گوییم حکومت‌های این کشورها دست دارند».

ظاهرا اشاره آقای مجاهد در مورد حملاتی است که شاخه خراسان گروه داعش در سال گذشته انجام داد، طالبان از این گروه به نام «خوارج» یاد می‌کند و می‌گوید که هسته‌های آن را از بین برده‌ است.

او گفت که «اساساً این پروژه [گروه داعش] ریشه و نتیجه‌ای در افغانستان ندارد

محمدیعقوب مجاهد، وزیر دفاعامارت اسلامی پسر بزرگ ملا محمد عمر، فرمانده مجاهدین افغان، بنیانگذار طالبان و امیر سابق امارت اسلامی افغانستان  شناخته می شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.