کد خبر : 14566
تاریخ انتشار : یکشنبه 23 مهر 1402 - 8:30

هشدار ایران به رژیم صهیونیستی: اگر حملات به غزه را ادامه دهید،مجبور به مداخله می‌شویم

هشدار ایران به رژیم صهیونیستی: اگر حملات به غزه را ادامه دهید،مجبور به مداخله می‌شویم
آکسیوس همزمان با سفر " حسین امیرعبداللهیان" و "آنتونی بلینکن" وزرای خارجه ایران و آمریکا به منطقه خاورمیانه در هشتمین روز از درگیری میان نیروهای مقاومت فلسطین با رژیم اسرائیل ادعا کرد: ایران از طریق سازمان ملل به اسرائیل در خصوص حمله زمینی به نوار غزه هشدار داد.

به گزارش کلینی نیوز، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی، روز شنبه در بیروت با تور ونسلند، هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل در امور خاورمیانه، دیدار کرد.

تارنمای آمریکایی  آکسیوس به نقل از دو منبع دیپلماتیک اعلام کرد که جمهوری اسلامی روز شنبه برای اسرائیل پیامی فرستاده و تاکید کرده است که خواهان تشدید بیشتر درگیری‌ها در جنگ میان حماس و اسرائیل نیست، اما در صورت ادامه عملیات اسرائیل در غزه، مجبور به مداخله خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، در این گزارش آمده است که اگر ایران مستقیم یا غیرمستقیم درگیر این جنگ شود، نبرد میان حماس و اسرائیل به یک جنگ منطقه‌ای تبدیل خواهد شد؛ زیرا این اتفاق درگیر شدن گروه‌های شبه‌نظامی تحت‌حمایت ایران در سوریه و ورود حزب‌الله لبنان به این جنگ را به دنبال خواهد داشت.

 آکسیوس  ادعا کرد که بپیام جمهوری اسلامی که از طریق سازمان ملل به اسرائیل فرستاده شد.

ونسلند از امیرعبداللهیان خواست کمک کند تا از سرایت درگیری در غزه و اسرائیل به تمام خاورمیانه جلوگیری کنند. وزیر امور خارجه ایران نیز در پاسخ به او گفت که ایران نمی‌خواهد این درگیری به جنگ منطقه‌ای تبدیل شود و قصد دارد برای آزادی غیرنظامیانی که حماس در غزه به اسارت گرفته است، تلاش کند.

با این حال به گفته منابع اکسیوس، امیرعبداللهیان تاکید کرده است که ایران خط قرمزهایش خودش را دارد و اگر عملیات نظامی اسرائیل ادامه پیدا کند و به‌ویژه اگر اسرائیل وعده‌‌اش مبنی بر حمله زمینی به غزه را عملی کند، ایران به آن پاسخ خواهد داد. بر اساس این گزارش، ونسلند با تزاچی هانگبی، مشاور امنیت ملی اسرائیل، و دیگر مقام‌های این کشور تماس گرفته و پیام جمهوری اسلامی را به آن‌ها ابلاغ کرده است.

دفتر ونسلند تایید کرد که او روز شنبه با امیرعبداللهیان دیدار و گفت‌وگو کرد و آن‌ها درباره «تلاش‌های دیپلماتیک برای آزادی اسیران جنگی، کاهش تنش و جلوگیری از سرایت درگیری به منطقه‌ای گسترده‌تر» صحبت کردند.

 اکسیوس اعلام کرد که دفتر نخست‌وزیر اسرائیل از اظهارنظر دراین‌باره خودداری کرده و وزارت امور خارجه ایران هم به درخواست برای اظهارنظر پاسخ نداده است.

به گزارش خبرگزاری ایرنا،پیش از این، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه که در سفر منطقه ای به سر می برد،  ۲۲ مهرماه جاری در بیروت گفت: اعلام ساعت صفر (جنگ تمام عیار) برای هرگونه اقدامی علیه تداوم جنایت جنگی در اختیار مقاومت است.

امیرعبداللهیان درباره موضع جمهوری اسلامی ایران در مورد ورود امریکا به جنگ و بمباران فلسطین و لبنان، خاطرنشان کرد: مقاومت به تنهایی قادر است هر اقدامی را انجام بدهد و امکانات آن را هم دارد. جمهوری اسلامی ایران فعالانه از مقاومت مردم فلسطین و لبنان در مقابل هرگونه جنایت جنگی در عرصه سیاسی و رسانه ای و دولتی حمایت می‌کند. مقاومت در منطقه امروز توانایی آن را دارد که به تنهایی نیازهای خود را برآورده کند. ما برای جلوگیری از جنایات از طریق دیپلماسی و رایزنی سیاسی در سطح منطقه ادامه خواهیم داد. امروز صهیونیست ها در بدترین وضعیت قرار دارند و عملیات طوفان الاقصی این را یکبار دیگر به اثبات رساند. حضور تمام قد آمریکا در کنار تل آویو دلیل دیگری است که رژیم صهیونیستی در بدترین وضعیت امنیتی و نظامی قرار دارد.

با خاک یکسان کردن غزه

 یک منبع آگاه در گفت‌وگوی اختصاصی با «میدل ایست نیوز» از جزئیات طرح امریکا و اسرائیل برای انتقال یک میلیون ساکن نوار غزه به کشورهای عربی برای «با خاک یکسان کردن غزه» خبر داد.

به گفته این منبع که نخواسته نامش فاش شود، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه امریکا، تماس‌های گسترده و مذاکرات فشرده‌ای با مقامات امنیتی و سیاسی منطقه داشته تا آنان را به پذیرش ساکنان نوار غزه متقاعد کند، چون ارتش اسرائیل در بیرون مرزهای غزه آماده «با خاک یکسان کردن غزه» است.

این منبع با تأکید بر اینکه تعبیر «با خاک یکسان کردن» تعبیری است که بلینکن عینا به کار برده افزوده که طرح امریکا شامل انتقال یک میلیون شهروند ساکن نوار غزه به مصر و پس از آن توزیع آنها میان عربستان و اردن و قطر و امارات است.

رئیس شورای امنیت ملی اسرائیل گفت که هدف ما هدف بزرگی است که از سال ۲۰۰۷ وجود نداشته و آن از بین بردن غزه است.

نیروهای مقاومت فلسطین از شنبه ۱۵ مهرماه برابر با ۷ اکتبر ۲۰۲۳ عملیات همه جانبه و بی نظیری با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند. با آغاز عملیات و حملات نیروهای مقاومت فلسطین فقط در ۲۰ دقیقه، ۵ هزار راکت به سمت مواضع صهیونیست‌ها روانه شد و هم‌زمان با آن پاراگلایدرهای حماس بر فراز سرزمین‌های اشغالی به پرواز درآمدند تا آسمان برای اشغالگران ناامن‌تر از همیشه شود.

رژیم صهیونیستی که در میدان نبرد با مقاومت فلسطین غافلگیر و شکست مفتضحانه‌ای را طی چند روز گذشته متحمل شده با اقدامی غیر انسانی تمام گذرگاه‌های غزه را بسته تا مقاومت فلسطین را ناگزیر به توقف عملیات دلاورانه «طوفان الاقصی» کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

Translate »