کد خبر : 3868
تاریخ انتشار : پنجشنبه 22 اردیبهشت 1401 - 19:45

هزاران نفر پیکر شهید ابوعاقله را تشییع کردند

هزاران نفر پیکر شهید ابوعاقله را تشییع کردند
 هزاران فلسطینی امروز(پنج شنبه) پیکر شیرین ابوعاقله خبرنگار شبکه الجزیره را که به ضرب گلوله نیروهای اسرائیلی به شهادت رسید، از بیمارستان رام الله به سمت دفتر مرکزی تشکیلات خودگردان فلسطین تشییع کردند.

به گزارش  کلینی نیوز به نقل ازشفقنا به نقل از عربی۲۱، در این مراسم محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز حضور داشت.

فلسطینی ها در حالی که سرود ملی فلسطین را زمزمه می کردند، پیکر ابوعاقله را تشییع کردند.

پیکر این خبرنگار فلسطینی پس از ورود به دفتر ریاست خودگردان فلسطین، به سمت بیمارستان فرانسوی در قدس اشغالی تشییع شد و قرار است فردا(جمعه) در این شهر به خاک سپرده شود.

در مراسم تشییع، مقامات دولت خودگردان فلسطین و شماری از سفرای کشورهای مختلف و نمایندگان گروهها و نهادهای رسمی فلسطین نیز حضور داشتند.

محمد عباس در جریان سخنانی در مراسم تشییع پیکر شیرین ابوعاقله گفت که تصمیم گرفته مدال «ستاره بیت المقدس» را به او اعطا کند واظهار داشت: تحقیقات مشترک با مقامات اسرائیلی را رد کردیم و رد می کنیم زیرا آنها بودند که مرتکب این جنایت شدند و ما به آنها اعتماد نداریم. پرونده او به منظور پیگرد قانونی جنایت کاران، فورا به دادگاه کیفری بین المللی خواهد رفت.

عباس ابوعاقله را شهید قدس و شهید کلمه آزاد توصیف کرد و گفت: او صدای صادقانه و ملی و صدای درد و رنج های قدس و اردوگاههای آوارگان بود.

رژیم صهونیستی مانع رسیدن پیکر ابوعاقله به قدس شد

نیروهای رژیم اشغالگر قدس از ورود پیکر شهید شیرین ابوعاقله به قدس اشغالی ممانعت کردند.

به گزارش خبرگزاری معا، نیروهای اسراییلی کاروان تشییع ابوعاقله را در بیت حنینا در شمال قدس اشغالی متوقف کردند و شادی مطور عضو جنبش فتح  و ولید العمری مدیر دفتر الجزیره را بازداشت کردند .

نیروهای اسرائیلی همچنین خودروی حامل پیکر ابوعاقله را بازرسی کردند و شال او را که حاوی پرچم فلسطین  و آثار خون او بود، مصادره کردند.

قرار است پیکر ابوعاقله فردا(جمعه) پس از اقامه نماز در باب الخلیل، در کنار پدرش در قبرستان صهیون دفن شود.

با این حال و علی رغم ممانعت های نیروهای اسرائیلی، پیکر شهید شیرین ابوعاقله بعد از ظهر امروز(پنج شنبه) وارد زادگاهش قدس شد.

%DB%B6 2

%DB%B3 1

%DB%B5 1

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.