کد خبر : 17257
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 اسفند 1402 - 8:13

هزاران شهرک نشین رژیم صهیونیستی در جنگ غزه آواره شدند

هزاران شهرک نشین رژیم صهیونیستی در جنگ غزه آواره شدند
دهها هزار شهرک نشین از مناطق شمالی نزدیک مرزهای لبنان و از جنوب نزدیک مرزهای نوار غزه آواره شدند

به گزارش کلینی نیوز، بنا به گزارش  الجزیره، جنگ رژیم صهیونیستی در نوار غزه که وارد پنجمین ماه خود شده است؛ خسارتهای فراوانی به اقتصاد این رژیم وارد کرده است به طوریکه در سه ماهه  آخر سال ۲۰۲۳، اقتصاد این رژیم حدود بیست درصد انقباض و کاهش داشته است.

بر اساس گزارشی که روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز منتشر کرده است، این مشکل و تاثیر اقتصادی زمانی حادث شد که رژیم صهیونیستی به شکلی بی سابقه حدود ۳۰۰ هزار نظامی ذخیره خود را به همراه ۲۰۰ هزار سرباز عادی دیگر بسیج کرد و دهها هزار شهرک نشین از مناطق شمالی نزدیک مرزهای لبنان و از جنوب نزدیک مرزهای نوار غزه آواره شدند و  مخارج مصرف‌کننده به شکل بسیار زیادی کاهش یافت و از ورود ۱۵۰ هزار کارگر فلسطینی از کرانه باختری به داخل اراضی اشغالی  ممانعت به عمل آمد.

بر اساس گزارشی که روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز منتشر کرده است، این مشکل و تاثیر اقتصادی زمانی حادث شد که رژیم صهیونیستی به شکلی بی سابقه حدود ۳۰۰ هزار نظامی ذخیره خود را به همراه ۲۰۰ هزار سرباز عادی دیگر بسیج کرد و دهها هزار شهرک نشین از مناطق شمالی نزدیک مرزهای لبنان و از جنوب نزدیک مرزهای نوار غزه آواره شدند و  مخارج مصرف‌کننده به شکل بسیار زیادی کاهش یافته است.

رژیم صهیونیستی قصد دارد به منظور تامین هزینه های مالی جنگ غزه ۶۰ میلیارد دلار وام بگیرد و میزان مالیاتها را نیز به شکل قابل توجهی افزایش دهد.

الی روتنبرگ حسابدار کل وزارت دارایی این رژیم اعلام کرد تل آویو در نظر دارد در سال کنونی ۶۰ میلیارد دلار وام بگیرد و علاوه بر افزایش مالیات ها ، جلوی استخدام های دولتی را نیز بگیرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.