کد خبر : 18842
تاریخ انتشار : جمعه 11 خرداد 1403 - 18:40

هدف قرار گرفتن ناو هواپیمابر آیزنهاور آمریکا توسط موشک‌های کروز و بالستیک ارتش یمن

هدف قرار گرفتن ناو هواپیمابر آیزنهاور آمریکا توسط موشک‌های کروز و بالستیک ارتش یمن
سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیانیه امروز خود اعلام کرد که نیروهای یمنی ناو هواپیمابر آیزنهاور آمریکا را در دریای سرخ هدف قرار داده‌اند.

به گزارش کلینی نیوز، یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن امروز جمعه اعلام کرد: نیروهای ما ناو هواپیمابر آیزنهاور آمریکا را در دریای سرخ هدف قرار دادند.

این حمله در پاسخ به حملات هوایی آمریکا و بریتانیا به مواضع ارتش یمن در استان‌های صنعا، حدیده و تعز در یمن انجام شد. سریع گفت: «نیروهای موشکی و دریایی یمن عملیات نظامی مشترکی را علیه ناو هواپیمابر آیزنهاور اجرا کردند که با استفاده از موشک‌های کروز و بالستیک انجام شد.»

سریع در خصوص حملات شب گذشته آمریکا و انگلیس گفت این حملات به الحدیده ۱۶ شهید و ۴۱ زخمی برجای گذاشته است.

وی در این بیانیه اعلام کرد که متجاوزان آمریکایی-انگلیسی طی ساعات گذشته به صنعاء، پایتخت یمن و استان‌های الحدیده و تعز حمله کردند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت که ائتلاف آمریکایی-انگلیسی در این حمله سایت های غیرنظامی مانند ساختمان رادیو حدیده و گارد ساحلی در بندر الصلیف را هدف قرار دادند و به کشتی های تجاری آسیب رساندند.

سریع افزود که ائتلاف آمریکا- انگلیس شهروندان یمنی را هدف قرار داد که مغایر با قوانین بین‌المللی و جنایت جنگی به تمام معناست.

در ادامه این بیانیه آمده است: در پاسخ مستقیم و فوری به هرگونه تجاوز، حمله به اهداف آمریکایی و بریتانیایی یا هر منبع تهدیدی درنگ نخواهیم کرد.

سخنگوی نیروهای مسلح در این بیانیه اظهار داشت که جنایات آمریکایی-انگلیسی ما را از انجام وظیفه دینی و انسانی خود در قبال ملت فلسطین در نوار غزه باز نمی دارد.

از نوامبر سال گذشته تاکنون، ارتش یمن  در حمایت از مردم فلسطین ده‌ها حمله موشکی و پهپادی به کشتی‌های تجاری در دریای سرخ و دریای عرب انجام داده‌اند. آن‌ها ادعا می‌کنند این کشتی‌ها با رژیم صهیونیستی در ارتباط بوده یا به سوی بنادر این کشور حرکت می‌کنند.

واشنیگتن، در پاسخ، یک ائتلاف دریایی بین‌المللی برای حفاظت از ناوبری در این منطقه راهبردی، که ۱۲ درصد از تجارت جهانی از آن عبور می‌کند، رهبری می‌کند. حملات آمریکا و بریتانیا علیه ارتش یمن از ژانویه سال جاری آغاز شد.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

Translate »