کد خبر : 2754
تاریخ انتشار : پنجشنبه 18 فروردین 1401 - 10:07

هالک ایرانی کیست و چرا مسابقه‌اش در لندن لغو شد؟

هالک ایرانی کیست و چرا مسابقه‌اش در لندن لغو شد؟
مارتین فورد مبارز انگلیسی با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود از لغو مبارزه‌اش با سجاد غریبی (هالک ایرانی) خبر داد. پیش‌تر مبارزه سجاد غریبی و مارتین فورد به تعویق افتاده بود، اما اکنون سازمان بوکس‌استار اعلام کرد این مسابقه برگزار نخواهد شد.

به گزارش کلینی نیوز به نقل از رسانه ها، فورد در ویدیویی اعلام کرد: «طبیعتاً من بسیار ناامید هستم که مبارزه من با هالک ایرانی لغو شده است، به ویژه با توجه به این که زمان زیادی را به برنامه تمرینی خود اختصاص دادم و هر کاری انجام می‌دادم تا مطمئن شوم در بهترین حالت ممکن قرار دارم.» این اتفاق در شرایطی رخ داد که مارتین فورد معروف به ترسناک‌ترین مرد دنیا در مصاحبه‌ای گفته بود که فکر می‌کند حریف ایرانی‌اش، سجاد غریبی آنقدر‌ها که ادعا می‌کند سنگین وزن نیست و هالک ایرانی را متهم کرد که تصاویر فوتوشاپی از خود منتشر کرده است.

او امروز در اینستاگرامش که بیش از سه میلیون و ۹۰۰ هزار نفر آن را دنبال می‌کنند، گفت شش ماه برای این مسابقه خود را آماده می‌کرده است اما اکنون به دلایلی که خارج از کنترل او بوده، نمی‌تواند این مسابقه را برگزار کند.

سجاد غریبی، بدنساز و ورزشکار ۳۰ ساله پاورلیفتینگ مدتی است که در کشورش به “هالک ایرانی” معروف شده و او هم از این اسم راضی است و خودش از آن استفاده می‌کند. او قرار بود با مارتین فورد، بدنساز شناخته شده بریتانیایی مسابقه بدهد که تا کنون دو بار این مسابقه لغو شده است.

اسم هالک، از غول عظیم‌الجثه سبز رنگ انسان‌نمایی گرفته شده که انگار تمام بدنش عضله باشد. او یکی از شخصیت‌های کارتونی داستان‌ مصور ‘هالک شگفت‌انگیز’ از مجموعه کتاب‌های ‘مارول کامیکس’ است.

اما وقتی او در مقابل مارتین فورد قرار گرفت، دوربین‌ها تصویری را ثبت کردند که زیاد شبیه هالک واقعی نبود.

ماجرا چیست؟

مارتین فورد بدنساز مشهور ۳۹ ساله که از او با عنوان “ترسناک‌ترین مرد دنیا” یاد می‌شود،‌ قرار بود حدود سه هفته دیگر در روز ۳۰ آوریل، دهم اردیبهشت با سجاد غریبی مسابقه بوکس بدهد اما ناگهان اعلام کرد که این مسابقه را به دلایلی که “در اختیار او نیست” لغو می‌کند.

اما این اتفاق بدون مقدمه نبود. دو حریف چندی پیش قرار بود در امارات متحده عربی روبه‌رو و برای مسابقه آماده شوند. در ویدئویی که از اولین تقابل آنها منتشر شد، دو طرف به سمت یکدیگر آمدند در حالی که یکی از اطرافیان آقای غریبی به او می‌گفت “به چشمهاش نگاه کن”.

بیشتر افرادی که دور و بر این دو نفر ایستاده بودند، داشتند با دوربین‌شان این رویارویی را ضبط می‌کردند.

14001211000641 Test NewPhotoFree

آقای غریبی که به نظر می‌آمد جثه‌اش از آقای فورد کوچک‌تر باشد، ناگهان با یک ضربه مارتین فورد به عقب پرت شد و از کادر تصویر موبایل‌ها خارج شد.

این ویدئو بارها و بارها در شبکه‌های اجتماعی دیده شد و بسیاری از ایرانی‌ها از آن به عنوان “آبروریزی” یاد کردند.

اما آقای غریبی از خود دفاع ‌کرد و در مصاحبه‌ای به ‘تی‌وی پلاس’ گفت که در مسابقه جبران خواهد کرد: “به شرافتم قسم، جنازه مارتین فورد را از رینگ بیرون خواهند کشید.”

او که بسیار متاثر شده و به گریه افتاده بود در مصاحبه خطاب به مادرش گفت: “به من گفتی اون کسی که در کلیپ دیدی پسر من نبود. بهت قول می‌دم سیزده فروردین باعث افتخارت بشم.”

چرا مسابقه لغو شد؟

مسابقه اول قرار بود ۱۳ فروردین در سالنی در لندن برگزار شود اما یک بار عقب افتاد و تاریخ جدید آن ۱۰ اردیبهشت (۳۰ آوریل) اعلام شد.

این هفته فورد دوباره این مسابقه را لغو کرد بدون آنکه دلایل آن را توضیح بدهد.

دو طرف بارها با انتشار ویدئوهایی برای هم کری خوانده بودند و آقای غریبی امید داشت تا با پیروزی در این مسابقه، ویدئویی را که از او منتشر شده بود،‌ جبران کند.

آقای غریبی هم از لغو شدن مسابقه ابراز تعجب و ناراحتی کرده و در اینستاگرامش نوشته که مسابقه از طرف او لغو نشده است. او می‌گوید شش ماه در سرما و شرایط بد برای این مسابقه خود را آماده کرده و زحماتش هدر رفته است. آقای غریبی از سازمان بوکس استار خواسته حریف دیگری را جایگزین فورد کند. او می‌گوید آقای فورد “حریف ضعیف” بوده که از مسابقه با او “ترسیده” است.

با وجود آنکه آقای فورد اعلام کرده مسابقه لغو شده، وبسایت باکس‌استار بریتانیا هنوز برای این مسابقه بلیت می‌فروشد و در این سایت چیزی درباره لغو برنامه اعلام نشده است. بلیت مسابقه بر اساس موقعیت سالن حدود ۴۸ تا ۱۶۹ پوند (۶۲ تا ۲۲۰ دلار) بوده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.