کد خبر : 20098
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 مرداد 1403 - 9:25

نیویورک ‌تایمزفاش کرد:ارسال سامانه‌های پیشرفته دفاع هوایی اس ۴۰۰ روسیه به ایران

نیویورک ‌تایمزفاش کرد:ارسال سامانه‌های پیشرفته دفاع هوایی اس ۴۰۰ روسیه به ایران
همزمان با سفر دبیر شورای امنیت ملی روسیه به تهران، روزنامه «نیویورک‌ تایمز» از آغاز ارسال سامانه‌های پیشرفته ضدهوایی روسیه به ایران خبر داده است.

به گزارش کلینی نیوز به نقل از «نیویورک تایمز» به نقل از منابع خود در ایران، روسیه ارسال رادارها و تجهیزات دفاع هوایی به ایران را آغاز کرده است.

در همین حال روزنامه رژیم صهیونیستی «معاریو» نیز خبر داده است که در دو روز گذشته چندین فروند هواپیمای ترابری نظامی ایلیوشین ایل-۷۶ روسیه وارد ایران شده‌اند.

سرگئی شویگو، دبیر شورای امنیت ملی روسیه، دوشنبه ۱۵ مرداد وارد تهران شد و با مقامات ایرانی دیدار کرد. او عصر همان روز به ملاقات مسعود پزشکیان رئیس جمهوری ایران رفت.

دکتر پزشکیان توسعه روابط با روسیه را اولویت سیاست خارجی دولت خود خواند و تاکید کرد که در مقابل ترور اسماعیل هنیه، رهبر سیاسی حماس در تهران، اسرائیل «قطعاً پاسخ جنایات و گستاخی خود را دریافت خواهد کرد.»

دولت ایران از سالها پیش درخواست خرید سامانه دفاع موشکی اس ۴۰۰ را به روسیه داده بود. این سامانه قادر به تشخیص، رهگیری و نابودی اهداف مهاجم شامل موشک، جنگنده، بالگرد و پهپاد است و بطور همزمان می‌تواند با چند هدف درگیر شود.

مقامات به نیویورک تایمز گفته‌اند در حالی که رسانه‌های محلی ایران تنها از درخواست‌ تجهیزات نام برده‌اند، یکی از اعضای سپاه و یک مقام دیگر به تایمز تأیید کردند که نه تنها این درخواست انجام شده، بلکه تحویل‌ها نیز آغاز شده است.

تحریم تسلیحاتی ایران بیش از دو سال است که منقضی شده اما شواهد کمی وجود دارد که نشان دهد ایران فعالانه به دنبال خرید چنین تسلیحاتی است.

مقامات ارشد نظامی عربستان در مذاکره با همتایان روس خود، خواستار خرید سامانه دفاع هوایی پیشرفته اس-۴۰۰ شده‌اند.

پیش از این دولت ایالات متحده به خرید این سامانه توسط ترکیه و هند اعتراض و تهدید کرده بود که در صورت خرید این سامانه آنکارا و دهلی‌نو را تحریم خواهد کرد.

عربستان هم‌زمان سفارش خرید چندین فروند جنگنده F-۳۵B را به آمریکایی‌ها داده است.

 

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.