کد خبر : 608
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 بهمن 1400 - 8:44

نورپردازی پرچم‌ ایران و چین روی برج آزادی

نورپردازی پرچم‌ ایران و چین روی برج آزادی
شامگاه ۱۱ بهمن پرچم چین در کنار پرچم ایران بر روی برج آزادی تهران، به صورت نورپردازی به نمایش درآمد و موسیقی به سبک چینی از بلندگوهای این برج پخش شد.

به گزارش کلینی نیوز، در این مراسم، جملاتی همچون ”عید بهار چین مبارک باد”، ”جاده ابریشم، نماد دوستی ملت ایران و چین” و ”به ایران با تمدن کهن خوش آمدید”، به زبان‌های چینی و فارسی بر روی برج آزادی به نمایش در آمدند.

به گزارش رسانه های ایران، این اقدام ”در راستای شروع سال نو چینی” و ”افتتاحیه بازی‌های المپیک زمستانی در این کشور” انجام شده است.

تقریبا همزمان با این مراسم، وزیر امور خارجه ایران با تبریک سال نوی چینی، در توییتی به زبان چینی ضمن انتشار تصویر این نورپردازی تاکید کرد: ”ما برنامه جامع همکاری دو کشور را با قدرت تمام اجرا خواهیم کرد تا پنجاه سال دوم رابطه ایران و چین هر چه مستحکم‌تر شود”.

در واکنش، سفیر چین در ایران، توییت امیرعبداللهیان را بازنشر کرد و در عبارتی کوتاه نوشت: ”دوستی تا ابد”.

چانگ هوآ، که خود در نورپردازی میدان آزادی حضور داشت، چند توییت دیگر از این مراسم را نیز در صفحه شخصی خود منتشر کرد.

علاوه بر سفیر چین در ایران، علاء‌الدین بروجردی، رئیس انجمن دوستی ایران و چین نیز در این مراسم حضور داشت.

به دنبال بالاگرفتن واکنش‌ها نسبت به این اقدام، سازمان زیباسازی شهرداری تهران در توییتی نوشت که نورپردازی پرچم ایران و چین بر روی برج آزادی، ”با اجرا و نظر بنیاد رودکی، انجمن دوستی ایران و چین و همکاری سفارت چین اجرا شد و شهرداری پایتخت و سازمان زیباسازی نقشی در ساخت محتوا و بازه زمانی اجرا نداشتند”.

“محمد جواد زمان آبادی” روابط عمومی سازمان زیباسازی شهرداری تهران هم در توییتی، این اقدام را ”عجائب التصمیمات” نامید و نوشت: ”ما هم مثل بقیه بهت‌زده تماشایش می‌کنیم”.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.