کد خبر : 20141
تاریخ انتشار : شنبه 20 مرداد 1403 - 12:03

نماینده دائمی ایران در سازمان ملل:برقراری آتش‌بس پایدار در غزه اولویت ما است

نماینده دائمی ایران در سازمان ملل:برقراری آتش‌بس پایدار در غزه اولویت ما است
نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل اعلام کرد: برقراری آتش‌بس پایدار در غزه اولویت ما است؛ هر توافقی که حماس بپذیرد، مورد قبول ما هم خواهد بود.

به گزارش کلینی نیوز، رسانه‌های آمریکا درباره اینکه آیا ایران پاسخ به ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران توسط رژیم صهیونیستی را تا گفتگو‌های هفته آتی درباره آتش‌بس به تعویق می‌اندازد، و همچنین در باره کانال‌های موجود انتقال پیام میان ایران و آمریکا سوال پرسیدند.

نمایندگی ایران گفت: برقراری آتش‌بس پایدار در غزه اولویت ما است؛ هر توافقی که حماس بپذیرد، مورد قبول ما هم است امنیت و حاکمیت ملی ما در اقدام تروریستی اخیر رژیم اسرائیل نقض شده است.

وی افزود: ما حق دفاع مشروع داریم و این ارتباطی با آتش‌بس غزه ندارد، اما امیدواریم پاسخ ما در زمان و به‌گونه‌ای صورت گیرد که لطمه‌ای به آتش‌بس احتمالی نزند. کانال‌های رسمی مستقیم و واسطه‌ای برای انتقال پیام همیشه میان ایران و آمریکا وجود داشته است. ترجیح دو طرف این است که جزئیات آن مسکوت بماند.

 ترور  اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس که به تهران سفر کرده بود،جمهوری اسلامی رژیم صهیوتیستی را به «خونخواهی» تهدید کرد.

 رهبر انقلاب اسلامی ایران در پیامی اعلام کرد که رژیم صهیونی جنایتکار و تروریست، میهمان عزیز ما را در خانه‌ی ما به شهادت رسانید و ما را داغدار کرد، ولی زمینه‌ی مجازاتی سخت برای خود را نیز فراهم ساخت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.