کد خبر : 20275
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 مرداد 1403 - 14:46

نمایشگاه سه روزه کتاب اقراء در افغانستان برگزار شد

نمایشگاه سه روزه کتاب اقراء در افغانستان برگزار شد
نمایشگاه کتاب اقراء (بخوان) طی روزهای ۸ تا ۱۰ برج اسد معادل مرداد ۱۴۰۳ در پارک شهر نو کابل برگزار شد.

به گزارش کلینی نیوز، نمایشگاه کتاب اقراء (بخوان) از ۸ تا ۱۰ برج اسد معادل مرداد ۱۴۰۳ در پارک شهر نو کابل برگزار شد. در این نمایشگاه کوچک که با هماهنگی وزارت اطلاعات و فرهنگ و شهرداری کابل برپا شد و اسپانسر اصلی آن شرکت رنگ‌سازی افغان فیضی بود، حدود ۳ هزار جلد کتاب با قیمت مناسب عرضه شد.

پس از این‌رویداد، شهرداری کابل اعلام کرد که قرار است در دیگر مکان‌های عمومی و پارک‌ها نیز چنین نمایشگاه‌های کتابی برگزار شود.

نذیر احمد رحیمی مسئول برگزار کننده این نمایشگاه گفت: کتاب‌ها را از ولایت هرات تا اینجا آورده‌ایم تا در کابل نمایشگاه ایجاد کنیم.

هدف از برگزاری این نمایشگاه‌ها، ایجاد انگیزه برای جوانان و ماندن آنان در کشور و بالا رفتن سطح آگاهی آنان در بخش ذهنی، فکری و اسلامی است.

او در ادامه افزود که این سه هزار جلد کتاب با موضوعات شعر و روانشناسی و داستان و همچنین کتاب‌هایی از نویسندگان افغان است.

همچنین جمشید فیضی که شرکت او حامی مالی برگزاری این نمایشگاه است گفت کتاب بهترین دوست انسان است و با ترویج کتابخوانی می‌توانیم کشور خود را بسازیم.

در گذشته برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی در دانشگاه اتفاق می‌افتاد، و کارکرد این نمایشگاه‌ها بیشتر برای بازاریابی عمومیِ فروش کتاب است.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.