کد خبر : 14582
تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 مهر 1402 - 8:25

مرتضی شعبانی نژاد

نشست هماهنگی برنامه های «هفته فرهنگی ری» شهر حسن آباد برگزار شد

نشست هماهنگی برنامه های «هفته فرهنگی ری» شهر حسن آباد برگزار شد
نشست هماهنگی برنامه های فرهنگی هنری بخش فشافویه با محوریت هفته فرهنگی شهرستان ری برگزار شد.

به گزارش کلینی نیوز،  نشست هماهنگی برنامه های فرهنگی هنری، هفته فرهنگی ری، شهر حسن آباد با حضور مهدیه حسنی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری، مهندس یعقوبی شهردار حسن آباد و قمی معاون فرهنگی اجتماعی این شهرداری ، در محل مجتمع فرهنگی شهر حسن آباد برگزار شد.

در این نشست در خصوص برنامه ها وفعالیت های فرهنگی وهنری شهر حسن آباد به ویژه درهفته فرهنگی شهرستان ری از جمله شب شعر سیدالکریم ،پویش کتابخوانی ،اکران فیلمهای روزسینما،حمایت ازطرح تبادل کتاب و…تبادل نظر قرار گرفت.

خانم مهدیه حسنی در ابتدای این نشست با تشریح عناوین فعالیت ها و برنامه های ویژه هفته فرهنگی شهرستان ری بر اجرای مطلوب و مناسب این برنامه ها تاکید و اظهار کرد: فعالیت های ویژه این هفته بر اساس مصوبات شورای فرهنگ عمومی شهرستان و متناسب با ظرفیت های موجود در بخش ها و روستاها طرح ریزی شده است و همه ارکان بخش ها باید با مشارکت و اهتمام جدی نسبت به انجام آن و تحقق شعار این هفته که برگرفته از کلام امام رضا (ع) است، تلاش کنند.

وی ادامه داد: یکی از برنامه های مهم این ایام اعزام دانش آموزان و نوجوانان بخش ها به حرم عبدالعظیم (ع) است که طی آن دانش آموزان ضمن تشرف و کسب معرفت زیارت، از امکانات تفریحی مانند بازدید رایگان از موزه و همچنین آسمان نمای آستان مقدس برخوردار خواهند شد.

 در این نشست عناوین دیگری از فعالیت ها و برنامه های فرهنگی قابل اجرا در هفته فرهنگی شهرستان در شهر حسن آباد مورد بحث و بررسی قرار گرفت که “برگزاری شب شعر میلاد” در شب «ولادت با سعادت حضرت سیدالکریم(ع)» در شهر حسن آباد و با حضور اهالی شعر و ادب و شاعران برجسته کشوری مورد تاکید و در دستور کار قرار گرفت.

راه اندازی و تجهیز سینمای شهر حسن آباد، طرح تبادل کتاب و تجهیز کتابخانه های شهرستان و همچنین برگزاری کلاس ها و دوره های آموزش خوشنویسی با اعطای مدرک و گواهینامه ملی از دیگر موضوعاتی بود که تصمیماتی را در پی داشت.

مهندس یعقوبی شهردار حسن آباد نیز در این نشست ضمن ابراز خرسندی از روند اجرای فعالیت های فرهنگی و هنری در بخش فشافویه از همکاری ها و تلاش های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در تبیین و انجام اقدامات موثر فرهنگی تشکر و قدردانی کرد و گفت: مجموعه شهرداری و مراکز تابعه با همه توان و ظرفیت های موجود، در همه حوزه های فرهنگی و هنری بشهر حسن آباد آماده خدمت رسانی هستند.

وی ابراز امیدواری کرد: با تعامل و همکاری شایسته ای که میان مجموعه های اداری بخش فشافویه و اداره فرهنگ و ارشاد ایجاد شده است پیشبرد اهداف متعالی فرهنگی و ارتقای سطح دانش هنری شهر حسن آیاد متصور و دور از انتظار نیست.

این نشست  به میزبانی معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری حسن آباد برگزارشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.