کد خبر : 1374
تاریخ انتشار : شنبه 21 اسفند 1400 - 13:43

نزاع بین دولت‌ها و کشورها گاهی نزاع حق و باطل است

نزاع بین دولت‌ها و کشورها گاهی نزاع حق و باطل است
امام جمعه حسن آباد فشافویه:دولت اوکراین در همه این سالها در جبهه غرب بوده و برعلیه ایران ایستاده است. یک‌قلم آن، سم‌پاشی‌های این کشور و ادعاهای زیادش در مسئله سقوط هواپیمای اوکراینی بود که ایران را متحمل خسارات زیادی نمود.

به گزارش کلینی نیوز، حجت الاسلام شیخ میثم درگاهی امام جمعه فشافویه در خطبه های در ادامه افزود: شما ببینید خبرنگار «سی‌ان‌ان» مستقر در کی‌یف، پایتخت اوکراین، در گزارشی با صدایی اندوهناک و چشمانی اشک‌بار می‌گوید: «اینجا یک کشور درحال‌توسعه و جهان سوم نیست، اینجا اروپا است.» این تناقضات البته در ذات تمدن غربی و تمدن آمریکایی نهفته است.

حجت‌الاسلام میثم درگاهی در ادامه افزود: البته که خیلی سعی کردند این تناقضات را در لفافه رفتارهای ظاهرفریب و اغواگر بَزَک کند، لکن حوادثی مانند جنگ اوکراین این تناقضات را برای جهانیان به رخ می‌کشد و افشا می‌کند.

وی در ادامه افزود: نزاع بین دولت‌ها و کشورها گاهی نزاع حق و باطل است و گاهی نزاع بر سر منافع و قدرت است. در نزاع عربستان و یمن و یا رژیم صهیونیستی و فلسطین نزاع حق و باطل هست. این در حالی است که این صورت‌مسئله درباره اوکراین وجود ندارد. دولت اوکراین در همه این سالها در جبهه غرب بوده و برعلیه ایران ایستاده است. یک‌قلم آن، سم‌پاشی‌های این کشور و ادعاهای زیادش در مسئله سقوط هواپیمای اوکراینی بود که ایران را متحمل خسارات زیادی نمود.

امام‌جمعه شهر حسن‌آباد در ادامه افزود: جریان اپوزیسیون و جریانات غرب‌گرای داخلی امروز برای تنفر ایجاد کردن از روس‌ها در جامعه به دنبال به خاطر آوردن حمله روس‌ها به تبریز در روز عاشورا و یا تجاوز آنها در ایران قجری که منجر به گلستان و ترکمانچای شد، هستند تا بتواند مبنای رفتار و نفرت امروز ما از این کشور را ایجاد کنند و میخواهند بگویندک شعار نه شرقی و نه غربی جمهوری اسلامی زیر سؤال رفته است

حجت‌الاسلام میثم درگاهی تصریح کرد: اگر این حرفتان درست باشد و ملاک این حرف‌ها خیانت‌های روس‌های تزاری است پس با کشتار انگلیسی‌ها در جنوب کشور و یا جنایت‌های کشورهای غربی خصوصاً آمریکا در هشت سال دفاع مقدس و جای‌جای انقلاب چه می‌کنید.

نقش شوروی سابق یا روسیه فعلی در جنگ تحملی عراق علیه ایران

در طول دوران جنگ تحمیلی کشورهای مختلفی به عراق کمک مالی و نظامی نمودند،  روسیه بخش عمده اسلحه مورد نیاز عراقی ‌ها در طول جنگ توسط شوروی تأمین می‌شد. این کشور با در اختیار گذاشتن تجهیزات و جنگ افزارهای مدرن ، کمک زیادی به صدام کرد.
پیشرفته‌ترین هواپیماهای جنگی، هلی‌کوپتر، تانک و سلاحهای دیگر ، از جمله تسلیحاتی بود که شوروی در طول هشت سال جنگ به عراق داد.
فرماندهان ارتش روسیه با حضور در ارتش عراق، ضمن دادن آموزش نظامی به فرماندهان عراقی ، راههای مقابله با حملات رزمندگان اسلام و حمله به ایران را به آنها می‌آموختند.

روسیه و برجام

سردار علایی  یکی از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در یاداشتی در سایت جماران گفته:حسین علایی در یادداشتی تاکید کرد : متأسفانه روس ها تأثیرگذارترین کشور در مهم ترین موضوع امنیت ملی که برجام است، شده اند که برای جمهوری اسلامی بسیار ناگوار است. از طرفی روس ها مانع رسیدن گاز ایران به اروپا هستند و یک رقیب جدی برای ایران در حوزه نفت و گاز هستند.

روس ها در عین درگیر شدن با سیاست های آمریکا و اروپا سعی دارند انتقال گاز روسیه به آلمان را حفظ کنند و بازار خود در اروپا را توسعه دهند. روس ها بیشترین بهره را از شکاف بین ایران و غرب تا کنون از کارت ایران داشته اند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.