کد خبر : 21144
تاریخ انتشار : شنبه 21 مهر 1403 - 8:18

نخست وزیر لبنان: حزب الله با اجرای قطعنامه ۱۷۰۱ سازمان ملل موافق است+فیلم

نخست وزیر لبنان: حزب الله با اجرای قطعنامه ۱۷۰۱ سازمان ملل موافق است+فیلم
قطعنامه ۱۷۰۱ سال ۲۰۰۶ پس از ۳۳ روز جنگ میان حزب‌الله و رژیم صهیونیستی صادر شد و بر اساس آن قرار بود که در مناطق مرزی لبنان نیرو‌های حافظ صلح سازمان ملل و ارتش لبنان مستقر شوند.

به گزارش کلینی نیوز، روز گذشته (۲۰ مهر) اعلام کرد که دولت وی تصمیم گرفته است تا درخواستی را به شورای امنیت سازمان ملل ارائه کند و از شورای امنیت خواسته است برای آتش بس کامل و فوری تصمیم بگیرد.

میقاتی بر تعهد دولت لبنان به اجرای قطعنامه شماره ۱۷۰۱ شورای امنیت در همه ابعاد آن به ویژه در بخش مربوط به استقرار ارتش در جنوب لبنان و تقویت حضور آن در مرزهای لبنان به منظور مهار و کاهش درگیری‌ها تاکید کرد.

قطعنامه ۱۷۰۱ سال ۲۰۰۶ پس از ۳۳ روز جنگ میان حزب‌الله و رژیم صهیونیستی صادر شد و بر اساس آن قرار بود که در مناطق مرزی لبنان نیروهای حافظ صلح سازمان ملل و ارتش لبنان مستقر شوند.

میقاتثی که در تلویزیون لبنان سخن می‌گفت در ادامه تآکید کرد که حزب‌الله نیز با اجرای قطعنامه ۱۷۰۱ موافق است، حزب‌الله لبنان هنوز این ادعا را تایید نکرده‌ است.

این در حالی ‌است که مقاومت اسلامی لبنان، در بیانیه‌ای که امروز شنبه (۲۱ مهر) منتشر کرد، به ساکنان سرزمین‌های اشغالی هشدار داد از مراکز نظامی رژیم صهیونیستی فاصله بگیرند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

Translate »