کد خبر : 14388
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 مهر 1402 - 8:25

نخست وزیر رژیم صهیونیستی: نظامیان حماس همچنان در خاک اسرائیل حضور دارند

نخست وزیر رژیم صهیونیستی: نظامیان حماس همچنان در خاک اسرائیل حضور دارند
نخست‌وزیر اسرائيل می گوید نظامیان حماس همچنان پس از حملات روز شنبه در داخل این کشور حضور دارند.

به گزارش کلینی نیوز به نقل از رویترز،  نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی دوشنبه در سخنانی گفت حملات هوایی در نوار غزه مرحله نخست عملیات ارتش این کشور است و وعده داد برای آزادسازی گروگان‌ها نهایت تلاش خود را انجام دهد.

نتانیاهو خواستار کنار گذاشتن اختلاف‌های سیاسی برای پیروزی شد و  خواهان تشکیل یک دولت ائتلافی فراگیر با حضور احزاب مخالف شد.

او گزارش های مربوط دریافت هشدار اطلاعاتی از مصر درباره حملات حماس را رد کرد و آن را اخبار کذب نامید.

هم‌زمان، سایت خبری آکسیوس با انتشار گزارشی درباره گفت‌و گوی تلفنی رهبران آمریکا و اسرائیل، به نقل از نتانیاهو نوشت که «عملیات زمینی ارتش این کشور در نوار غزه اجتناب‌ناپذیر است.»

جنبش مقاومت اسلامی حماس در باریکه غزه سحرگاه روز شنبه حمله‌ای غافلگیرکننده به نام طوفان الاقصی را علیه اسرائیل آغاز کردند.

گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی جنبش حماس عملیات نظامی خود علیه اسرائیل را «طوفان الاقصی» نام‌گذاری کرده‌اند، بیش از ۲۵۰۰ راکت به شهرهای مرکزی و جنوب اسرائیل پرتاب شده و شهر بیت‌المقدس هم هدف قرار گرفته است. بنا به گزارش‌ها پرتاب‌های راکتی از چند نقطه مختلف باریکه غزه انجام می‌شود.

گردان‌های عزالدین قسام اعلام کرده‌اند که هدف از این عملیات «پایان دادن به همه جنایت‌های اشغالگری» است. جنبش حماس از ۱۶ سال پیش تاکنون کنترل نوار غزه را در دست دارد.

اسرائیل جنبش حماس را متهم کرده که عملیاتی «ترکیبی» همراه با پرتاب راکت و نفوذ به داخل خاک این کشور را آغاز کرده است.

این عملیاتی ترکیبی شامل موشک‌باران اراضی اشغالی و عملیات نظامی زمینی به‌همراه هلی‌برن با پاراگلایدر بود که در نوع خود بی‌سابقه بوده است و بنا به اذعان صهیونیست‌ها ۳۵ نظامی به اسارت درآمده‌اند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.