کد خبر : 4077
تاریخ انتشار : چهارشنبه 28 اردیبهشت 1401 - 9:21

نخست‌وزیر کانادا:بازی دوستانه کانادا با تیم ملی ایران ایده خیلی خوبی نبود

نخست‌وزیر کانادا:بازی دوستانه کانادا با تیم ملی ایران ایده خیلی خوبی نبود
جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا، می‌گوید برگزاری بازی تدارکاتی تیم ملی فوتبال این کشور و ایران، که قرار است روز پنجم ژوئن (۱۵ خرداد) در ونکوور برگزار شود، "ایده خیلی خوبی" نبوده است.

به گزارش کلینی نیوز، ترودو نخست وزیر کانادا، در مورد این مسابقه گفت: “این انتخاب فدراسیون فوتبال کانادا بود. به نظرم دعوت از تیم فوتبال ایران ایده خیلی خوبی نبود. اما این مسئله‌ای است که برگزارکنندگان بازی باید در موردش توضیح دهند.”.

فدراسیون فوتبال کانادا به اظهارنظر نخست‌وزیر این کشور درباره بازی دوستانه با ایران واکنش نشان داد و اعلام کرد مصمم به برگزاری بازی دوستانه با ایران است.

با این حال، روز سه‌شنبه،۲۷اردیبهشت، فدراسیون فوتبال کانادا در واکنش به اظهارنظر جاستین ترودو نخست‌ وزیر کانادا به بی‌ بی‌ سی فارسی گفت این نهاد پیرو اصول فدراسیون جهانی فوتبال – فیفا- است که مبتنی بر تلاش برای نزدیک کردن ملت‌ها از راه ورزش است.

[su_note note_color=”#eeeeea” text_color=”#۳۹۳a34″ radius=”۷″]ایران و کانادا پیش از این سه بار در مسابقات دوستانه به مصاف هم رفته‌اند که آخرین آن‌ها سال ۲۰۰۱ با پیروزی یک بر صفر کانادا در قاهره، پایتخت مصر همراه بود. دو بازی دیگر را ایران با نتیجه یک بر صفر برده است: سال ۱۹۹۷ در تورنتو و ۱۹۹۹ در ادمونتون.[/su_note]

«در فدراسیون فوتبال کانادا ما به قدرت و اعجاز ورزش برای نزدیک کردن افراد با سوابق فرهنگی و باورهای سیاسی متفاوت باور داریم. ایران عضو فیفا و یکی از ۳۲ تیم حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر است. فدراسیون فوتبال کانادا بر همین اساس تمامی مقررات بین‌المللی برای برگزاری این مسابقه (دوستانه) را دنبال خواهد کرد. تمرکز ما روی حضور در جام جهانی قطر و آماده کردن تیم ملی مردان‌مان برای رقابت در این عرصه جهانی است».

تیم‌های کانادا و ایران طبق توافق صورت گرفته بین فدراسیون فوتبال دو کشور، قرار است در دیداری دوستانه در تاریخ ۵ ژوئن (۱۵ خرداد) در شهر ونکوور به مصاف هم بروند. این اولین بازی دوستانه تیم تحت‌هدایت دراگان اسکوچیچ در مسیر آماده‌سازی برای حضور در جام جهانى ۲۰۲۲ قطر خواهد بود.

ایران و کانادا پیش از این سه بار در مسابقات دوستانه به مصاف هم رفته‌اند که آخرین آن‌ها سال ۲۰۰۱ با پیروزی یک بر صفر کانادا در قاهره، پایتخت مصر همراه بود. دو بازی دیگر را ایران با نتیجه یک بر صفر برده است: سال ۱۹۹۷ در تورنتو و ۱۹۹۹ در ادمونتون.

این سومین حضور متوالی تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی است. ایران که در رتبه ۲۱ جهان قرار گرفته در جام جهانی ۲۰۲۲ با انگلیس، آمریکا و برنده پلی‌آف اروپا (اسکاتلند، اوکراین یا ولز) هم‌گروه است.

کانادا، که در رتبه ۳۸ رده‌بندی فیفا قرار دارد، برای دومین بار است که به جام جهانی راه پیدا می‌کند و با بلژیک، کروواسی و مراکش هم‌گروه است.

کانادا چهار سال دیگر به همراه آمریکا و مکزیک میزبان جام جهانی سال ۲۰۲۶ خواهد بود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

Translate »