کد خبر : 15830
تاریخ انتشار : یکشنبه 3 دی 1402 - 8:42

نبرد سنگین میان ارتش سودان و نیروهای پشتیبانی سریع در شهر خارطوم

نبرد سنگین میان ارتش سودان و نیروهای پشتیبانی سریع در شهر خارطوم
پیشروی نیروهای پشتیبانی سریع به سمت ایالت سنار، 5 روز پس از تسلط آنها بر ایالت الجزیره در مرکز کشور در پی خروج ارتش از آن صورت می گیرد.

به گزارش کلینی نیوز، پایتخت سودان صبح روز یکشنبه سوم دی، شاهد نبرد سنگین میان ارتش سودان و «نیروهای پشتیبانی سریع» بود و نبردها در بخش‌های شمالی و غربی ایالت سنار واقع در در جنوب شرقی این کشور نیز از سر گرفته شد.

به گزارش العربیه، درگیری‌ها برای دومین روز متوالی در مناطق اطراف کارخانه قند سنار در غرب شهر ادامه دارد و هواپیماهای جنگی ارتش به تحرکات نیروهای پشتیبانی سریع در مناطق مختلف این استان حمله کردند.

پیشروی نیروهای پشتیبانی سریع به سمت ایالت سنار، ۵ روز پس از تسلط آنها بر ایالت الجزیره در مرکز کشور در پی خروج ارتش از آن صورت می گیرد.

در خارطوم و بحری نیز ارتش سودان و نیروهای پشتیبانی سریع، تعدادی از مراکز تجمع و پایگاه‌های نظامی یکدیگر را با توپخانه هدف قرار دادند.

شاهدان گفتند که ارتش حملات توپخانه‌ای سنگینی علیه مواضع «پشتیبانی سریع» در محله‌های جنوب خارطوم انجام داد.

از سوی دیگر نیروهای پشتیبانی سریع از مواضع خود در محله‌های شرقی خارطوم با حملات توپخانه‌ای به سمت فرماندهی کل ارتش در شرق خارطوم و شهر بحری پاسخ داد.

سرعت نبردهای زمینی در سه شهر پایتخت کاهش یافت، زیرا هر دو طرف به شدت به توپخانه و حملات هوایی متکی هستند.

منابعی از سازمان توسعه «ایگاد» که یک سازمان آفریقایی مستقر در جیبوتی است به العربیه گفته که رایزنی‌ها برای انتخاب مکان و زمان برای دیدار میان عبدالفتاح البرهان رئیس شورای حاکمیت سودان و محمد حمدان دقلو حمیدتی فرمانده نیروهای پشتیبانی سریع در حال انجام است.

این منابع با بیان اینکه انتظار می‌رود این نشست در هفته جاری برگزار شود، خاطرنشان کردند: «این دیدار بدون پیش‌شرط از سوی دو طرف برای آتش‌بس در سودان صورت می‌گیرد».

درگیری‌ها میان ارتش سودان و نیروهای پشتیبانی سریع، پس از توقف چندهفته‌ای اواسط آوریل گذشته از سر گرفته شد در حالی که طرف‌های نظامی و احزاب و گروه‌های سیاسی در حال به پایات رساندن روند راحل سیاسی با اشراف بین‌الملی بودند.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.