کد خبر : 15559
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 آذر 1402 - 9:14

ناظر حقوق بشر: اسرائیل قصد دارد با کشتارهای وحشیانه ساکنان غزه را به اجبار کوچ دهد

ناظر حقوق بشر: اسرائیل قصد دارد با کشتارهای وحشیانه ساکنان غزه را به اجبار کوچ دهد
دید‌بان حقوق بشر اروپایی-مدیترانه‌ای: نیروهای اسرائیلی پس از هجوم وحشیانه به ساکنان و ضرب و شتم و لخت کردن مردان در آنجا، منازل مسکونی را در حومه محله‌های الزیتون، التفاح و الشجاعیه در شهر غزه منفجر کردند

به گزارش کلینی نیوز، دیدبان حقوق بشر اروپایی- مدیترانه‌ای، بنا بر گزارش‌ها و شواهد دریافتی استفاده ارتش اسرائیل از بازداشت‌شدگان به عنوان سپرهای انسانی برای نفوذ به منازل و باز کردن تونل‌ها در نوار غزه را مستند کرده است.

بنا به گزارش العربیه دید‌‌بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه، دوشنبه ۲۰ آذر، اعلام کرد که اسرائیل با انجام قتل‌عام‌های وحشتناک در غزه و شمال آن، از طریق کشتار میدانی و بازداشت‌ زنان و آزار و اذیت آن‌ها، قصد کوچاندن اجباری غیرنظامیان را دارد.

این دید‌بان در گزارشی که در وب‌سایت خود منتشر کرد، افزود که ارتش اسرائیل علاوه بر کشتار و اقدامات تجاوزکارانه هولناک خود، از چند روز پیش حملات عمدی شکنجه و آزار و اذیت و بازداشت صدها غیرنظامی از جمله کسانی که در پناهگاه‌ها و از داخل منازل مسکونی آواره شده‌اند را در پیش گرفته است.

این دیدبان حقوق بشر، در ادامه خاطرنشان کرد:«لباس اسرای فلسطینی را از تن آن‌ها در می‌آورند، به آنها دستبند زده و مورد شکنجه‌هایی، از جمله به زانو نشستن در فضاهای باز و ضرب و شتم شدید، نگهداری در هوای سرد و محرومیت از مایحتاج اولیه قرار می‌دهند».

دیدبان حقوق بشر اروپا-مدیترانه در گزارش خود شواهدی را از استفاده از بازداشت‌شدگان توسط ارتش اسرائیل به عنوان سپر انسانی برای حمله به منازل مسکونی و منافذی در برخی مناطق که گمان می‌رود تونل‌های زیرزمینی هستند، مستند کرده است».

این دید‌بان حقوق بشر همچنین گفت:«نیروهای اسرائیلی پس از هجوم وحشیانه به ساکنان و ضرب و شتم و لخت کردن مردان در آنجا، منازل مسکونی را در حومه محله‌های الزیتون، التفاح و الشجاعیه در شهر غزه منفجر کردند».

در این گزارش همچنین آمده است که دیدبان شواهد و گزارش‌هایی حاکی از بازداشت پسران و مردان جوان، شکنجه و ضرب و شتم آنها و هدف گرفته شدن مستقیم آنها به ضرب گلوله را علاوه بر موضوع سرقت دارایی‌ها در ساختمان‌های مسکونی هدف گرفته شده دریافت کرده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.