کد خبر : 20883
تاریخ انتشار : پنجشنبه 5 مهر 1403 - 12:23

میقاتی نخست‌وزیر لبنان: هیچ توافقی برای آتش‌بس امضا نکرده‌ایم

میقاتی نخست‌وزیر لبنان: هیچ توافقی برای آتش‌بس امضا نکرده‌ایم
گزارش‌های مربوط به امضای توافق آتش‌بس پس از دیدار میقاتی با آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا و آموس هوکشتاین، فرستاده ویژه آمریکا، صحت ندارد. دفتر نخست‌وزیر تأکید کرد: «این ادعاها کاملاً نادرست است».

به گزارش کلینی نیوز، پس از انتشار گزارش‌هایی مبنی بر امضای توافق آتش‌بس در لبنان، نجیب میقاتی، نخست‌وزیر لبنان، این موضوع را کاملاً رد کرد.

دفتر رسانه‌ای نخست‌وزیر امروز پنج‌شنبه، بیانیه‌ای صادر کرد و تأکید کرد که هیچ توافقی در آمریکا امضا نشده است.

در این بیانیه آمده است که گزارش‌های مربوط به امضای توافق آتش‌بس پس از دیدار میقاتی با آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا و آموس هوکشتاین، فرستاده ویژه آمریکا، صحت ندارد. دفتر نخست‌وزیر تأکید کرد: «این ادعاها کاملاً نادرست است».

میقاتی پیش‌تر و پس از انتشار بیانیه مشترک از سوی ایالات متحده و فرانسه، با حمایت اتحادیه اروپا و چندین کشور غربی و عربی برای برقراری آتش‌بس موقت در لبنان، تأکید کرده بود که لبنان از این بیانیه استقبال می‌کند، اما اجرای آن وابسته به تعهد اسرائیل به اجرای تصمیمات بین‌المللی است.

گزارش‌های متناقض درباره توافق آتش‌بس

این تکذیب در حالی منتشر شد که هم‌زمان با گزارش‌هایی درباره نزدیک بودن توافق آتش‌بس اسرائیل و حزب‌الله، دفتر نخست‌وزیر اسرائیل، بنیامین نتانیاهو، اعلام کرده که او اجازه توقف حملات به لبنان را نداده است.

به گزارش الجزیره، دفتر نتانیاهو اعلام کرد: خبر مربوط به آتش بس در لبنان نادرست است و نخست وزیر هنوز به پیشنهاد امریکا و فرانسه پاسخ نداده است.

دفتر نتانیاهو افزوده است: نخست وزیر اسرائیل به ارتش دستور داده است با همه توان و قدرت خود به نبرد در مناطق شمالی ادامه دهد.

دفتر نتانیاهو با اشاره به اینکه خبر دستور برای آتش بس در شمال، خلاف واقعیت است همچنین تاکید کرد: جنگ در غزه نیز  تا تحقق همه اهداف ادامه خواهد یافت.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد: آتش بسی با حزب الله لبنان در کار نخواهد بود و تا تحقق پیروزی و بازگشت ساکنان شمال با این حزب خواهیم جنگید.

خبرگزاری روسیا الیوم صبح امروز گزارش داد: علی‌رغم تجاوزگری‌های رژیم صهیونیستی و کشتار وسیعی که در لبنان به راه انداخته، وزرای کابینه این رژیم مخالفت خود را با آتش‌بس موقت در لبنان و توقف حملات این رژیم اعلام کرده و مدعی شدند ضربات نظامی علیه حزب‌الله تا «دستیابی به پیروزی کامل» باید ادامه داشته باشد.

بِتسلئیل اسموتریچ، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی، در بیانیه‌ای اعلام کرد: «نبرد در شمال باید با یکی از دو سناریو به پایان برسد (یا نابودی حزب‌الله و سلب توانایی آن در تهدید ساکنان شمال، یا ادامه جنگ) نباید به دشمن فرصت داد تا از ضربات شدیدی که دریافت کرده بهبود یابد یا برای ادامه جنگ آماده شود. تسلیم حزب‌الله یا جنگ، تنها راه بازگرداندن امنیت به ساکنان شمال و اسرائیل است.»

میکی زوهار، وزیر فرهنگ و ورزش رژیم صهیونیستی از حزب لیکود، گفت: «آتش‌بس بدون دریافت هیچ امتیاز ملموسی از حزب‌الله یک اشتباه بزرگ است که دستاورد‌های بزرگ نظامی اسرائیل در روز‌های اخیر را به خطر می‌اندازد. امیدوارم که این گزارش‌ها نادرست باشند و باید تا دستیابی به پیروزی کامل در شمال ادامه دهیم.»

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

Translate »