کد خبر : 16369
تاریخ انتشار : شنبه 30 دی 1402 - 16:42

موضع‌گیری تازه عراق درباره ایران؛ با گفتگو و دیپلماسی مشکلات با ایران را حل می کنیم

موضع‌گیری تازه عراق درباره ایران؛ با گفتگو و دیپلماسی مشکلات با ایران را حل می کنیم
مشاور امنیت ملی عراق در دیدار سفیر ایران در بغداد بر اهمیت گسترش روابط و احترام به حاکمیت ارضی دو کشور و حل مسائل از طریق گفت‌وگو تأکید کرد.

به گزارش کلینی نیوز، «قاسم الاعرجی»  مشاور امنیت ملی عراق امروز در توییتی نوشت: گفتگو و دیپلماسی برای حل هر مشکل یا سوء تفاهمی کافی است.

وی تاکید کرد روابط میان عراق و ایران راهبردی و مهم است.

الاعرجی پیشتر گفته بود حمله ایران در ۱۹ دی (۱۵ ژانویه) به اربیل به روابط حسن همجواری لطمه می‌زند و این که  ایران گفته بود مقر موساد را هدف قرار داده، صحت ندارد.

 

 

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران ۱۹ دی ماه با موشک بالستیک مقرهای جاسوسی رژیم صهیونیستی را در اقلیم کردستان عراق هدف قرار داد.

 قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی عراق، امروز (شنبه ۲۰ ژانویه) در دفتر خود در بغداد میزبان «محمدکاظم آل صادق» سفیر ایران در بغداد بود.

بر اساس بیانیه رسمی دفتر مشاور امنیت ملی عراق، در این دیدار تحولات سیاسی و امنیتی منطقه و راه‌های تقویت همکاری‌های دو کشور همسایه بررسی و بر حل همه مشکلات از راه گفت‌وگو تأکید شد.

همچنین طرفین بر عمق روابط دو کشور و اهمیت تقویت روابط تاریخی و احترام به حاکمیت ارضی دو کشور در راستای منافع مشترک و تحقق ثبات در منطقه تأکید کردند.

سفیر ایران نیز در این دیدار بر اهتمام جدی کشورش به ادامه و گسترش روابط راهبردی با عراق تأکید کرد و گفت که همه مشکلات را می‌توان با تفاهم و گفت‌وگوی سازنده حل کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.