کد خبر : 4347
تاریخ انتشار : پنجشنبه 5 خرداد 1401 - 14:40

مهندس وزارت دفاع ایران در انفجار پارچین کشته شد

مهندس وزارت دفاع ایران در انفجار پارچین کشته شد
وزارت دفاع ایران اعلام کرده است که یکی از کارکنانش عصر چهارشنبه در "سانحه‌ای که در یکی از واحدهای تحقیقاتی" در پارچین، در شرق تهران، کشته شده است.

به گزارش کلینی نیوز، بنا بر اعلام روابط عمومی وزارت دفاع، پنج شنبه ۵ خرداد در اطلاعیه خود آورده،  این «حادثه» عصر روز چهارشنبه ۴ خرداد روی داده و محل وقوع آن نیز یکی از واحدهای تحقیقاتی این وزارتخانه در منطقۀ پارچین بوده است.

علت وقوع این حادثه و جزئیات آن اعلام نشده و در اطلاعیه این وزارتخانه تنها فردی به نام «مهندس احسان قدبیگی» به عنوان «شهید» این حادثه اعلام شده است.

این سومین رویداد مرگباری است که در هفته جاری نظامیان ایرانی در ایران قربانی آن می‌شوند.

خبر کشته شدن یکی از کارکنان وزارت دفاع ایران تنها چهار روز پس از سوءقصد به یک سرهنگ سپاه در تهران منتشر شده است.

حادثه روز گذشته تنها چند روز پس از ترور سرهنگ پاسدار «حسن صیادخدایی» در تهران اتفاق افتاده است.

[su_note]بی بی سی گزارش داد که چهارشنبه شب و حدود ۱۰ ساعت پیش از اعلام رسمی این خبر حسابی توییتری که خود را متعلق به یک رسانه غیردولتی اسرائیلی معرفی می‌کند، از “حادثه‌ای امنیتی” در پارچین خبر داد.[/su_note]

به گزارش العربیه، روزنامه «نیویورک‌تایمز» در گزارشی خبر داد، اسرائیل به آمریکا اطلاع داده است که حسن صیادخدایی، فرمانده ارشد نیروی قدس توسط عوامل تل‌آویو ترور شده است.

در بیانیه کوتاه وزارت دفاع ایران جزئیات بیشتری درباره حادثه و ماهیت تحقیقات آقای قدبیگی نیامده و گفته شده که علت آن در دست بررسی است.

بی بی سی گزارش داد که چهارشنبه شب و حدود ۱۰ ساعت پیش از اعلام رسمی این خبر حسابی توییتری که خود را متعلق به یک رسانه غیردولتی اسرائیلی معرفی می‌کند، از “حادثه‌ای امنیتی” در پارچین خبر داد.

حساب توییتری “ترور آلارم” (هشدار ترور) ضمن گزارش از “تلفات” نوشت: “توصیه دوستانه: ایران باید از مرزهای اسرائیل دوری کند!”

این حساب بدون ارائه توضیح و ذکر منبعی برای خبر خود نوشت در پارچین یک “انفجار” رخ داده است.

منطقه نظامی پارچین در شرق تهران محل استقرار صنایع نظامی ایران از جمله صنایع تولید و نگه‌داری موشک و همچنین برخی تاسیسات اتمی است.

مراکز نظامی و اتمی ایران طی سال‌های اخیر همواره مورد حملات پهپادی، سایبری یا در معرض خرابکاری قرار گرفته است.

پیشتر در تیر ۹۹ نیز انفجار مهیبی در مجتمع نظامی پارچین اتفاق افتاد که مقامات ایرانی آن را به نشت و انفجار در مخزن گاز منتسب کردند.

انفجار بزرگی هم در سال ۲۰۱۱، بخش‌های وسیعی از زرادخانه بیدگنه در یک پایگاه موشکی در ۳۰ مایلی غرب پایتخت ایران را نابود کرد و به شهادت ۱۷ نفر از اعضای سپاه پاسداران از جمله شهیدحسن مقدم از مهمترین چهره‌های توسعه برنامه موشکی ایران منجر شد.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.