کد خبر : 19906
تاریخ انتشار : شنبه 6 مرداد 1403 - 9:02

مهار آتش سوزی در یک هتل چهار طبقه در کربلای معلی

مهار آتش سوزی در یک هتل چهار طبقه در کربلای معلی
اداره دفاع شهری عراق از نجات 60 زائر از ملیت های مختلف در آتش سوزی هتلی در مرکز کربلای معلی خبر داد.

به گزارش کلینی نیوز به نقل از  خبرگزاری رسمی عراق، تیم‌های دفاع شهری عراق موفق شدند شصت زائر از ملیت‌های مختلف را هنگام تلاش برای مهار حادثه آتش‌سوزی در داخل هتل چهارطبقه الاتحاد نجات دهند.

اداره دفاع مدنی کربلای معلی با صدور بیانیه ای، اعلام کرد که تیم های آن همزمان با مهار و اطفای یک حادثه آتش سوزی در داخل هتل چهار طبقه «الاتحاد» در مرکز این شهر، موفق شدند ۶۰ مسافر از کشورهای مختلف جهان را نیز نجات دهند.

بنا بر آن چه در بیانیه اداره دفاع مدنی کربلای معلی آمده، بخش هایی از هتل مذکور از ماده «ساندویچ پنل» ساخته شده که شامل دیواره و سقف متشکل از ترکیبات سبک و محدود به دو لایه ورق از هر دو طرف با یک لایه عایق در میان آنها می شود، تاکید کرد که این ماده قابل اشتعال و ناقض دستورالعمل های ایمنی صادره از سوی اداره دفاع مدنی است.

این اداره در ادامه بیانیه خود ضمن اعلام این که تیم های دفاع مدنی بسیج شده و به سرعت خود را به محل حادثه رساندند جایی که هتل شاهد آتش سوزی را از هتل های کنار آن جدا ساخته و موفق به اجرای طرح نفوذ مستقیم، ورود به طبقه های ساختمان هتل، تخلیه مسافران و کارکنان از آن و اطفای حریق بدون ثبت هر گونه تلفات جانی همراه با کاهش زیان های مادی شدند.

تیم های اطفای حریق بسیج شده و به سرعت خود را به محل حادثه رساندند و شعله های آتش و هتل در حال سوختن را از هتل های مجاور جدا کردند و موفق به ورود به طبقات میانی هتل شدند و زائران و کارگران را بدون ثبت تلفات انسانی از محل خارج کردند.

گفتنی است علت حادثه، جرقه زنی ژنراتور برق بر روی پشت بام هتل و سوختن مقادیر زیادی سوخت انبار شده بر بالای ساختمان عنوان شده است .

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.