کد خبر : 14760
تاریخ انتشار : پنجشنبه 4 آبان 1402 - 9:31

ممنوعیت فعالیت یک سازمان دانشجویی طرفدار فلسطینی‌ها در آمریکا

ممنوعیت فعالیت یک سازمان دانشجویی طرفدار فلسطینی‌ها در آمریکا
فرماندار فلوریدا، به دانشگاه‌های این ایالت دستور داد تا یک سازمان دانشجویی طرفدار فلسطینی‌ها را ممنوع اعلام کرد

به گزارش کلینی نیوز، با این دستور که روز سه‌شنبه ۲ آبان صادر شد فلوریدا نخستین ایالتی است که این گروه دانشجویی را، که رهبری ملی آن از حمله حماس به اسرائیل حمایت می‌کند، غیرقانونی اعلام کرده کرده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، سیستم دانشگاه ایالتی فلوریدا اعلام کرد که انجمن‌های گروه «دانشجویان برای عدالت در فلسطین» (اس‌جِی‌پی) در این ایالت باید به علت «حمایت مضر از گروه‌های تروریستی» در تظاهرات دانشگاه‌ها، برچیده شود.

آمریکا، اتحادیه اروپا، و ژاپن گروه شبه‌نظامی حماس را  به عنوان یک گروه تروریستی شناسایی کرده‌اند.

ری رودریگز، رئیس این سیستم دانشگاهی، در یادداشتی به رهبران دانشگاه‌ها نوشت: «با مشورت دیسانتیس، فرماندار [فلوریدا]، و به علت حمایت گروه ملی اس‌جِی‌پی از جنبش حماس، بخش‌های دانشجویی این گروه بایدممنوع شوند.»

رودریگز گفت که اس‌جِی‌پی حداقل در دو دانشگاه فلوریدا فعال است.

به نوشته سایت‌های اینستاگرام، انجمن‌های دانشجویی اس‌جِی‌پی در دانشگاه فلوریدای شمالی در جکسون‌ویل و دانشگاه ایالتی فلوریدا در تالاهاسی فعالند.

مدیران برخی از دانشگاه‌های ایالات متحده پس از آن که اس‌جِی‌پی حمله حماس را «پیروزی تاریخی برای مقاومت فلسطینی» خواند و خواستار برگزاری «روز مقاومت» در ۳۰ آبان و تظاهرات شعب دانشجویی‌اش در بیش از ۲۰۰ کالج در آمریکا و کانادا شد، از این گروه انتقاد کردند.

سیستم دانشگاهی فلوریدا اعلام کرد که ممنوعیت اس‌جِی‌پی را بر اساس «راهنما»یی صادر کرده است که توسط این گروه ملی به شعب دانشجویی‌اش داده شده است. در این راهنما از حمله حماس به عنوان «مقاومت» یاد شده و گفته شده است که «دانشجویان فلسطینی در تبعید بخشی از این جنبش هستند.»

موج اعتراضات در حمایت از فلسطین و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در شهر های آمریکا بیش از پیش تشدید شده است.

 بسیاری از دانشجویان حامی حماس در آمریکا پس از حملات شدید رژیم صهیونیستی که موجب شهادت شمار گسترده‌ای از غیرنظامیان فلسطینی شد، در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی این کشور حمایت آشکار خود را از اقدامات حماس علیه رژیم صهیونیستی ابراز کردند.

دسانتیس در واکنش به اعتراضات ضد رژیم صهیونیستی دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا عنوان کرد، مشخص نیست این روزها در دانشگاه‌های آمریکا چه می‌گذرد. وی خاطر نشان کرد، این اتفاق حتی زمانی که آمریکا در جریان جنگ جهانی از سوی ژاپن مورد حمله قرار گرفت هم اتفاق نیفتاد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.