کد خبر : 17587
تاریخ انتشار : پنجشنبه 24 اسفند 1402 - 9:09

ممنوعیت شبکه اجتماعی«تیک تاک» در آمریکا

ممنوعیت شبکه اجتماعی«تیک تاک» در آمریکا
؛ مجلس نمایندگان آمریکا با اکثریت آرا، لایحه ای را تصویب کرد که می‌تواند استفاده از شبکه اجتماعی تیک تاک را برای کاربران و شرکت‌ها در این کشور ممنوع کند.

به گزارش کلینی نیوز، براساس رای گیری انجام شده در مجلس نمایندگان، ممنوعیت استفاده از تیک تاک در آمریکا با ۳۵۲ رای موفق در برابر ۶۵ رای مخالف به تصویب رسید. این لایحه برای تبدیل شدن به قانون به مجلس سنا خواهد رفت.

این لایحه، لایحه محافظت از آمریکایی‌ها در برابر برنامه‌های کاربردی کنترل شده به دست دشمنان خارجی (چین) نام دارد و در ۵ مارس برخی از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا آن را ارائه کردند.

براساس این لایحه، به شرکت بایت دنس مالک تیک تاک ۶ ماه فرصت داده می‌شود تا این شبکه اجتماعی را واگذار کند، در غیر این صورت با ممنوعیت در این کشور روبرو می‌شود.

این اقدام به منظور رفع نگرانی‌های امنیت ملی آمریکا درباره مالکیت چینی این نرم افزار صورت گرفته است.

این لایحه اکنون برای تبدیل شدن به قانون به سنا می‌رود، با این حال سناتورهای آمریکا در مورد ممنوعیت تیک تاک در آمریکا اختلاف نظر دارند.

کریس رای، مدیر دفتر تحقیقات فدرال (اف‌بی‌آی) نیز اعلام کرد که کنترل تیک تاک در دست دولت چین است و هشدار داد که این امر نگرانی‌های امنیت ملی را برای ایالات متحده افزایش می‌دهد.

از سوی دیگر، ونسا پاپاس، رئیس عملیات تیک تاک، در جلسه‌ای در سنای ایالات متحده در ماه سپتامبر اعلام کرده بود که دولت چین به داده‌های این برنامه دسترسی ندارد.

دونالد ترامپ٬ رئیس جمهور پیشین آمریکا، طی دو دستور جداگانه و به دلیل تهدید علیه امنیت ملی این کشور هر گونه معامله اشخاص یا شرکت‌های آمریکایی با اپلیکیشن‌های چینی تیک تاک و وی‌چت را ممنوع اعلام کرد.

در این دو حکم اعلام شده است که گسترش برنامه‌های موبایل تولید شده توسط شرکت‌های چینی در ایالات متحده همچنان تهدید کننده امنیت ملی، سیاست خارجی و اقتصاد کشور است.

همچنین تأکید شده که آمریکا باید اقدامات مقابله‌ای مناسبی برای محافظت از امنیت ملی کشور در برابر صاحبان تیک تاک و وی‌چت انجام دهد.

ترامپ گفته بود من این (اپلیکیشن تیک تاک) را خواهم بست، مگر این که مایکروسافت یا یک شرکت آمریکایی دیگر قادر باشد آن را بخرد و به توافق برسد.

یک روز پس از آن که رئیس جمهور آمریکا فشار را بر تیک‌تاک افزایش داد و برای فعالیت آن شرط گذاشت، چین روز بعد این کشور را به «قلدری» متهم کرد.

تیک‌تاک که بیش از ۱۵۰ میلیون کاربر آمریکایی دارد،

با توجه به میزان بالای محبوبیت تیک‌تاک در بین جوانان آمریکایی، در صورت اعمال ممنوعیت تیک‌تاک در این کشور، احتمالا دولت با موانع قانونی قابل توجه و پیامدهایی سیاسی روبرو خواهد شد.

بر اساس آخرین داده‌ها رتبه‌ اول کاربران این پلتفرم را با ۱۴۰ ملیون کاربر دارد همچنین سه نفر از هر پنج نفری که بیشترین فالوئر را در تیک تاک دارند، در آمریکا قرار دارند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.