کد خبر : 14910
تاریخ انتشار : دوشنبه 8 آبان 1402 - 9:06

مقام بلندپایه حماس: انتظارات زیادی از حزب الله لبنان داشتیم

مقام بلندپایه حماس: انتظارات زیادی از حزب الله لبنان داشتیم
«موسی ابومرزوق» عضو دفتر سیاسی جنبش حماس موضع تشکیلات خودگردان فلسطین درباره تحولات غزه را «شرم‌آور» و باورنکردنی خواند.

به گزارش کلینی نیوز به نقل از آناتولی ، ابومرزوق در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «الجزیره مباشر» گفت که حماس انتظارات زیادی از حزب الله و از برادران خود در کرانه باختری داشت اما «موضع شرم‌آور برادرانمان در تشکیلات خودگردان باورنکردنی بود».

وی گفت که بسیاری از «خارجی»ها به وی گفته‌اند که برخی اعضای تشکیلات خودگردان و همچنین برخی کشورهای عربی در خفا از غرب خواسته‌اند که کار حماس را تمام کند.

او گفت دیدگاه ما این است که همه جبهه‌ها را باز کنیم. ما از همه طرف‌ها می‌خواهیم در مقاومت در برابر اشغالگری شرکت کنند، ما می‌خواهیم همه مرزها را به روی همه (کسانی که به جنگ اسرائیل بروند) باز کنیم، زیرا فکر می‌کنم منطقی نیست که (تنها) مردم غزه این‌گونه باشند که بجنگند و هدف قرار بگیرند و کشته شوند.

غازی حمد ادامه داد: آن ‌چه در طرف لبنانی رخ می‎‌دهد، بخشی از مبارزه با اشغالگری است… اما باید بیشتر باشد… اگر بتوانند در رویارویی شرکت کنند، بیایند و کاری را که می‌توانند انجام دهند، درها باز است. می‌خواهیم بیایند و شرکت کنند.

این در حالی است که جنگ در غزه وارد بیست و چهارمین روز خود شد و طی آن بر اساس آمارهای اعلامی وزارت بهداشت غزه دست کم ۸ هزار تن شهید و بیش از ۱۹ هزار تن زخمی و صدها هزار تن آواره شده اند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.