کد خبر : 8091
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 شهریور 1401 - 8:10

معاون فرماندار شهرستان ری: ساماندهی پسماند از اولویت‌های شهرستان ری است

معاون فرماندار شهرستان ری: ساماندهی پسماند از اولویت‌های شهرستان ری است
معاونت هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه شهرستان ری: موضوع ساماندهی پسماند از اولویت‌های شهرستان ری است.

به گزارش کلینی نیوز، ظهر روز ۲۸ شهریورماه جلسه هماهنگی ساماندهی وضعیت پسماندهای تولیدی (صنعتی و عادی) و محل دپو شهرک صنعتی شمس‌آباد با حضور محمد بشارت سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه شهرستان ری، هادی حسین‌خانی بخشدار فشافویه، فاضلی رئیس اداره محیط‌زیست شهرستان ری، یعقوب نژاد رئیس اداره صمت شهرستان ری و اعضای هیئت‌مدیره شرکت خدماتی شهرک صنعتی شمس‌آباد و سایر مسئولین در محل بخشداری فشافویه برگزار شد.

محمد بشارت سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه شهرستان ری در اظهار داشت:موضوع ساماندهی پسماند از اولویت‌های شهرستان ری است.

وی ضمن انتقاد از وضعیت موجود تخلیه پسماندهای صنعتی در بخش فشافویه نامساعد و نامطلوب است بیان داشت: این وضعیت نامساعد بایستی به‌صورت کارشناسی بررسی و به نحو شایسته ساماندهی شود.

 

 

بشارت در ادامه افزود: امروز یکی از مطالبات مردمی و دغدغه عمومی، رسیدگی به موضوع تخلیه پسماندهای صنعتی و ساختمانی در محورها و جاده‌های مواصلاتی بخش فشافویه است که این امر به‌صورت ویژه در دستور کار قرارگرفته است.

 رئیس سابق اداره محیط زیست شهرستان ری گفته بود: ۳۵۰ هکتار پسماند واحدهای سنگبری از جمله گل سنگ (لش آب) و نخاله در داخل و اطراف شهرک صنعتی شمس آباد جمع آوری شده که مشکلات زیستی برای ساکنان منطقه ایجاد کرده است.

زهره عبادتی  در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۷۰۰ واحد صنعتی سنگبری دارای مجوز در داخل و خارج شهرک صنعتی شمس آباد فعالیت می‌کنند که باید پسماندهای این واحدها به شکل استاندارد و اصولی مدیریت شوند.

وی با اشاره به اینکه ۵۰ هکتار از محل دپو واحدهای سنگبری در داخل شهرک صنعتی شمس آباد و ۳۰۰ هکتار نیز در خارج از شهرک قرار دارد، عنوان کرد: ساماندهی دپوی غیراصولی نخاله سنگبری این شهرک نیازمند مدیریت جدی است.

هادی حسین‌خانی بخشدار فشافویه در جلسه هماهنگی ساماندهی وضعیت پسماندهای تولیدی (صنعتی و عادی) و محل دپو شهرک صنعتی شمس‌آباد: اظهار داشت: ساماندهی پسماندهای صنعتی در بخش فشافویه به یکی از مطالبات مهم مردم تبدیل‌شده است.

بخشدار فشافویه در ادامه افزود:یکی از رویکردهای دولت مردمی تحقق شعار سال و رونق چرخه تولید است اما در کنار این نگاه ویژه دولت، تولیدکنندگان و صنعتگران بخش فشافویه نیز بایستی در چارچوب موضوعات زیست‌محیطی اقدام به تخلیه پسماند کنند.

حسین‌خانی در رابطه با تخلیه پسماندهای صنعتی در محور جاده قدیم تهران، قم سیمای ناخوشایندی را به وجود آورده بیان داشت:ساماندهی پسماندهای صنعتی در راستای حفظ محیط‌زیست و تحقق مطالبات مردمی، حائز اهمیت و نیازمند رسیدگی ویژه از سوی دستگاه‌های متولی و شرکت خدماتی شهرک صنعتی شمس‌آباد است.

سید مرتضی کرمانی مسئول خدمات شهر شهرداری  حسن آباد  در سال گذشته اعلام کرده بود: بیش از ۱۵ هزار تن نخاله ساختمانی از سطح شهر جمع‌آوری شد.

این مقام مسئول هیچ اشاره ای به محل انتقال  ۱۵ هزار تن نخاله ساختمانی جمع‌آوری  از شهر نکرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.