کد خبر : 8581
تاریخ انتشار : شنبه 23 مهر 1401 - 13:18

حمیدرضا صیدمحمدی

معاون فرماندار ری: موانع پیش روی شهرک صنعتی پوشاک در بخش فشافویه برطرف شد

معاون فرماندار ری: موانع پیش روی شهرک صنعتی پوشاک در بخش فشافویه برطرف شد
 معاون برنامه ریزی و توسعه فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: موانع پیش روی شهرک صنعتی پوشاک پس از نزدیک به چهار سال معطلی رفع شد و به زودی عملیات اجرایی زیر ساخت‌های آن آغاز می‌شود.

به گزارش کلینی نیوز،حسین شریف دوست روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: چهار سال قبل، با حضور مجازی رئیس جمهور عملیات اجرایی شهرک صنعتی پوشاک در بخش حسن آباد فشافویه شهرستان ری آغاز شد.

وی اظهار داشت: بخشی از مشکل توقف عملیات اجرایی آن از همان ابتدا، مربوط به ضوابط و مقررات قانونی بود که اعضای هیات مدیره آن باید طی می کردند.

شریف دوست اظهار داشت: شروع عملیات اجرایی شهرک صنعتی پوشاک، منوط به دریافت مجوز کمسیون تبصره یک ماده یک تغییر کاربری اراضی و همچنین کمیته ماده ۲ یا همان ارزیابی زیست محیطی سازمان محیط زیست بود که با دریافت این مجوزها در عمل بخش مهمی از موانع پیش روی آن حل شده است.

 

 

معاون برنامه ریزی و توسعه فرماندار ویژه شهرستان ری مساحت این شهرک صنعتی را ۲۰۶.۴۵ هکتار اعلام و خاطرنشان کرد: بر اساس اعلام اعضای هیات رئیسه این شهرک، بناست عملیات عمرانی این شهرک صنعتی برای فضاسازی به منظور استقرار صنایع و واحدهای تولیدی متقاضی تا پایان سال جاری به پایان برسد.

این مسئول اضافه کرد: با پایان عملیات زیر ساختی، از ابتدای سال آینده اختصاص زمین به صنایع و واحدهای تولیدی متقاضی آغاز و در عمل تا پایان سال ۱۴۰۲، احداث واحدهای تولیدی و صنعتی به اتمام می رسد.

در سال ۱۳۹۴ جمعی ازصاحبان صنایع “شهرک صنعتی شمس آباد” نسبت به احداث پروژه شهرک صنعت پوشاک در بخش فشافویه اعتراض کردند و درنامه ای ازحضرت ایت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی ایران درخواست کمک ویاری نموده اند.

در نامه صاحبان صنایع شهرک صنعتی شمس آباد آمده است: بعد از گذشت بیست سال فقط حدود ۱۲۰لیتر برثانیه ،آب مورد نیازحیاتی صنایع خودرا دریافت می کنندو این مقدار آب اندک نیز از زمین های قلعه نو بخش فشافویه تامین می گردد.

در ادامه نامه معترضین  آمده است:شرکت شهرکهای صنعتی ایران اقدام به واگذاری زمین های منطقه قلعه نو به صنایع پوشاک نموده است،که دراین صورت با انتقال مالکیت آن، عملا وقطعا انتقال آب به “شهرک صنعتی شمس آباد” ازبین خواهد رفت.

این درحالی است که با همت  صنایع شهرک شمس آباد درسال۱۳۸۱ وجه آن ازطرف شرکت شهرکها صنعتی بصورت میانبرخریداری وطی این چند سال مرتبا وعده انتقال  آب آن را به “شهرک شمس آباد” می دادند.

پارسال  حشمت اله عسگری معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران در جلسه اقدام اقتصادی و رفع موانع تولید و مقابله با تحریم ها با محوریت دو موضوع انتقال آب از کانال محمدیه به شهرک صنعتی شمس آباد، شهرک آلومینیوم کاران و فرودگاه حضرت امام (ره) و شهرک پوشاک، اظهار داشت: درطول یک سال گذشته علاوه بر اقدامات موردی جهت حل مشکلات و مسائل واحدهای تولیدی اقدامات اساسی و جمعی به منظور حل مشکلات کلان بخش تولید به ویژه در حوزه زیرساخت، تامین آب و برق و گازه و راه دسترسی و غیره انجام شده است که اثرات مثبت آن در بلندمدت برای صنعت استان ماندگار خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت شهرک پوشاک افزود: گره کور این پروژه پس از سال‌های حل شد و عملیات اجرایی آن ظرف یک ماه آینده آغازخواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران با اشاره به حل مشکل سند این مجموعه بیان کرد: این شهرک، اولین شهرک در کشور است که مشکل سند آن قبل از واگذاری مرتفع شده و چارچوب واگذاری اراضی آن هم توسط مشاورین با همکارای صاحب نظران و بخش خصوصی این عرصه نهایی شده است.

عسگری سپس با اشاره به تامین مالی پروژه گفت: جلسات متعددی برای تامین زیرساخت های پروژه توسط دستگاه‌های اجرایی برگزار شده و ۸۰ درصد تجهیزات برق پروژه نیزخریداری و آماده نصب و بهره برداری می باشد.

حسین بیگدلی رئیس شورای اسلامی بخش فشافویه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم گفته بود:  متأسفانه اقدامات صورت گرفته در بخش فشافویه در سال‌های اخیر قابل توجه نبوده و به دلیل کمبودها و معضلات فراوان در راستای پیگیری مطالبات مردمی از مسئولان استانی و کشوری برای بازدید از بخش فشافویه دعوت کردیم.

رئیس شورای اسلامی بخش فشافویه با بیان اینکه وعده‌هایی جهت تأمین آب شرب از سد ماملو داده شده اما هیچ‌ یک عملیاتی نشده است افزود: دشت طلایی ری دارای حق‌آبه از شادچای کرج و سد امیرکبیر است اما در حال حاضر بیشترین مشکل مردم در زمینه تأمین آب شرب است.

وی افزود: وعده‌های زیادی از سوی مسئولان در زمینه رسیدگی به مطالبات مردمی داده شد اما با بدقولی و بدعهدی برخی از آنان اعتماد مردم به شوراها نیز از بین رفت

حسن حقیقی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب منطقه ۶ تهران – شهرری اعلام کرد: اتصال آب بخش حسن‌آباد فشافویه در دستور کار قرار دارد که براساس برنامه زمان‌بندی تا ۲ سال آینده از طریق رینگ آب‌رسانی تهران اجرا خواهد شد.

وی افزود: این طرح در میدان میوه و تره‌بار تهران و مسیر ۶۰ کیلومتری آزادراه تهران ـ قم با خط لوله ۸۰۰ میلی‌متری اجرا خواهد شد.

فرشاد صبحی معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب منطقه ۶ تهران گفت: کمیت و کیفیت آب حسن‌آباد فشافویه به دلیل افزایش جمعیت شهری، توسعه زندان‌ها، احداث شهرک صنعتی پوشاک و شهر فرودگاهی پایین است.

این مقام مسئول  با بیان اینکه انتقال آب از سدهای استان تهران به حسن آباد فشافویه به دلیل وجود آراد کوه امکان‌پذیر نیست، افزود: وجود گردنه حسن آباد و آراد کوه ایجاد خط لوله انتقال آب شرب از سدها را گرفته است و تنها منبع تامین آب این بخش جنوبی استان منابع زیرزمینی است.

وی عنوان کرد: منابع آب‌های زیرزمینی در بخش فشافویه به دلیل سختی و شوری مشکلات فراوانی در زمان تصفیه دارد از همین جهت افزایش جمعیت و توسعه مناطق صنعتی در این بخش موجب کاهش کیفیت و کمیت آب شرب می شود.

شرکت آب و فاضلاب منطقه ۶ تهران با دارا بودن ۲۵۰ هزار مشترک خانگی در حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از مردم کلان‌شهر تهران و پنج شهر کهریزک، باقرشهر، فشافویه، قیامدشت و خاورشهر را تحت پوشش دارد.

شهرک صنعتی پوشاک که در مسیر فرودگاه امام و بخش فشافویه شهرستان ری قرار دارد، بناست به محیطی برای استقرار صنایع مطرح در حوزه پوشاک با سطح فعالیت صادراتی و بین المللی با هدف معرفی برندهای پوشاک ایرانی تبدیل شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.