کد خبر : 13309
تاریخ انتشار : شنبه 28 مرداد 1402 - 18:35

معاون حزب تحریک انصاف پاکستان دستگیر شد

معاون حزب تحریک انصاف پاکستان دستگیر شد
وزیر امور خارجه سابق پاکستان و معاون حزب «تحریک انصاف» در ارتباط با پرونده «عمران خان» توسط نیروهای امنیتی در «اسلام آباد» دستگیر شد.

به گزارش کلینی نیوز به نقل از خبرگزاری رویترز، زلفی بخاری، سخنگوی حزب اپوزیسیون تحریک انصاف پاکستان امروز (شنبه) اعلام کرد که «شاه محمود قریشی»، معاون این حزب بازداشت شده است.

قریشی پیشتر به خبرنگاران گفته بود که عمران خان، نخست‌وزیر سابق این کشور و رهبر حزب تحریک انصاف پاکستان با به تعویق انداختن انتخابات سراسری این کشور که قرار است در اوایل نوامبر، ۹۰ روز پس از انحلال پارلمان برگزار شود، مخالفت خواهد کرد.

پاکستان از زمان برکنار شدن عمران خان، رهبر حزب تحریک انصاف این کشور با رای عدم اعتماد پارلمان در آوریل ۲۰۲۲، درگیر تلاطم سیاسی بوده است. عمران خان چندی پیش برای اجرای مجازات سه سال حبس به اتهام «فساد مالی» به زندان افتاد.

بنا به گزارش خبرگزاری فارس، عمرایوب خان» دبیر کل حزب عمران خان نیز خبر بازداشت قریشی را تایید کرد و گفت که قریشی پس از یک نشست خبری  در مسیر رسیدن به خانه بازداشت شد. بازداشت قریشی چند روز پس از آن صورت گرفت که عمران خان به سه سال زندان محکوم شد.

عمران خان، رئیس تحریک انصاف پاکستان پس از صدور حکم دادگاه توسط پلیس اسلام آباد با هماهنگی پلیس پنجاب از محل سکونت خود در «لاهور» بازداشت شد.

عمران خان از زمان خلع شدن از قدرت در پی رأی عدم اعتماد پارلمان به او در آوریل ۲۰۲۲، تاکنون با بیش از ۱۵۰ پرونده حقوقی از جمله چندین پرونده فساد، تروریسم و تحریک افراد به خشونت در پی تظاهرات مرگبار ماه مه هوادارانش  و حمله آنها به اموال دولتی و نظامی مواجه شده است. حکم محکومیتی که دادگاه پاکستان روز شنبه برای عمران خان صادر کرد که به بازداشت او انجامید، تنها مربوط به یکی از این پرونده‌هاست.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.