کد خبر : 20366
تاریخ انتشار : جمعه 9 شهریور 1403 - 10:24

مسدود شدن سیم کارت های تعداد زیادی از مهاجرین افغان در ایران

مسدود شدن سیم کارت های تعداد زیادی از مهاجرین افغان در ایران
درچند روز گذشته به این سو تعدادی از سیم کارت های شبکه های مخابراتی ایرانسل و همراه اول مهاجرین افغانستانی در ایران بدون اطلاع قبلی مسدود شد.

به گزارش کلینی نیوز به نقل از  خبرگزاری صدای افغان(آوا)، در چند روز گذشته گروه های مربوط به مهاجرین افغان در ایران در صفحات اجتماعی از جمله تلگرام و اینستاگرام مملو از اعتراض به مسدود شدن بدون اطلاع قبلی سیم کارت های شبکه های مخابراتی ایرانسل و همراه اول آنهاست و عدم توانایی در حل این مشکل است.
یکی از مهاجرین در پیامی به خبرنگار آوا گفت: “چند روز میشه بازهم مهاجرینی که بیش از چهل ساله اینجا زندگی میکنن و همینجا به دنیا آمدند، سیمکارت های شان که شامل همره اول و ایرانسل میشود بدون اطلاع مسدود شده، کسانی که سیمکارت های شان مسدود شده، قانونی و با اقامت معتبر در ایران زندگی می کنند”.
وی افزوده است: “به هر دفاتر امور مشترکین که مراجعه می کنند، جواب نمیدن، میگن که ما در جریان نیستیم، امیدوارم پیام مرا هرچه زودتر پیگیری نموده تا مشکلات وارده بزودی حل گردد”.
بر اساس پیامک هایی که به مهاجرین دارای سیم کارت مسدود رفته، کامل نبودن یا نقص در مدارک اقامتی آنها نزد شرکت های مخابراتی سبب شده تا آنها بدون اطلاع قبلی و یکجانبه اقدام به انسداد سیم کارت کنند، در حالی که می توانستند برای تکمیل مدارک به  آنها فرصت داد.
به گفته سید علی حسینی، یک فعال رسانه مهاجرین: “با چند تا نمایندگی که صحبت کردیم، البته ایرانسل گفتد اگر کسانی که کد اختصاصی دارند، اسکن مدارک ارسال کنند، به صورت غیرحضوری سیمکارت شان را رفع انسداد می‌کنیم”.
هنوز نهادهای رسمی حوزه مهاجرین در ایران واکنشی به این مشکل جدید نداشته اند.
فداحسین مالکی درباره ساماندهی اتباع بیگانه عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی ایران گفته که بعد از اتفاقاتی که در افغانستان رخ داد و روی کار آمدن طالبان بسیاری از شهروندان این کشور وارد ایران شدند که نگرانی‌هایی از این بابت برای مردم به وجود آمده است؛ زیرا یکسری عواملی که ممکن است با انگیزه‌های دیگری به کشور آمده باشند که قطعا آن‌ها هم توسط نیروهای امنیتی ما رصد می‌شوند اما این دغدغه مردم هم دغدغه درستی است و من نگرانی‌ها را در گوشه و کنار کشور درک و تائید می‌کنم ولی قطعا ما به دنبال این هستیم که هرچه سریع‌تر این افراد ساماندهی شوند.

وی درباره این‌که چندی پیش آماری جمعیت اتباع به ویژه اتباع افغانستانی در ایران منتشر که موجب نگرانی افکار عمومی شد آیا این آمارها درست است، بیان کرد: خیر؛ آمارها متفاوت است هنوز آمار رسمی را هیچ‌کدام از دستگاه‌ها اعلام نکرده‌اند و رسمی‌ترین آمار را هم باید وزارت کشور ارائه دهد چراکه مرجع قانونی وزارت کشور و اداره کل اتباع است که آن‌ها هم قرار شد وقتی طرح ساماندهی تمام شد در پایان این طرح یک آمار رسمی بدهند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.