کد خبر : 2947
تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 فروردین 1401 - 11:10

مستمری مددجویان بهزیستی یک تا ۵ نفره در سال ۱۴۰۱ اعلام شد;خط فقر برای خانواده ۴ نفره ۴ میلیون تومان

مستمری مددجویان بهزیستی یک تا ۵ نفره در سال ۱۴۰۱ اعلام شد;خط فقر برای خانواده ۴ نفره ۴ میلیون تومان
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی میزان افزایش مستمری مددجویان یک تا پنج نفره این سازمان را اعلام کرد.

به گزارش کلینی نیوز به نقل از خبرگزاری های ایران، سیدمرتضی حسینی با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی مستمری معیشتی مددجویان تحت پوشش اظهار کرد: امید است در سال جاری بتوان بخشی از پشت نوبتی‌ها را وارد این چرخه کرد.

به گفته وی، مبالغ مستمری معیشتی مددجویان تحت پوشش برای خانواده یک نفره ماهانه به ۴۲۰ هزارتومان، خانواده دو نفره به ۶۰۰ هزار تومان، سه نفره به ۸۴۰ هزار تومان، چهار نفره به یک میلیون و ۸۰ هزار تومان و پنج نفره به یک میلیون و ۳۲۰ هزار تومان افزایش یافته است.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه حدود ۲ میلیون و ۸۰ هزار خانوار مددجو تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند که حدود ۷ میلیون نفر را شامل می‌شود، افزود: از این جمعیت در حال حاضر یک میلیون و ۱۰۰ هزار خانوار ( معادل ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر) مستمری معیشتی دریافت می‌کنند .

خط فقر برای خانواده ۴ نفره ۴ میلیون است

آقای ابوحمزه معاون رفاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز سه شنبه ۲۳ فروردین ماه ضمن انتقاد از برخی از دستگاه‌ها که رقم ۱۰ میلیون تومان را برای خط فقر مطرح کرده‌اند که مبنای کارشناسی ندارد و اگر این طور باشد ۹۰ درصد ایرانیان زیر خط فقر هستند.

اعلام کرد: میانگین خط فقر در کشور برای خانواده ۴ نفره حدود ۴ میلیون تومان و برای شهر تهران کمی بیشتر و نزدیک به ۵ میلیون است.

براساس گفته معاون رفاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، برای  یک نفره ماهانه یک میلیون تومان، خانواده دو نفره به دومیلیون تومان، سه نفره به سه میلیون تومان، چهار نفره به چهارمیلیون تومان و پنج نفره پنج میلیون تومان بایستی پرداخت کند.

مستمری معیشتی مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور که زیرمجموعه وزارت رفاه و تأمین اجتماعی  است ، تفاوت فاحشی با گفته های معاون رفاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دارد. مستمری پرداختی این سازمان دولتی که متولی نیازمندان در کشور شناخته می شود زیر خط فقر قرار دارد.

سازمان بهزیستی کشور از مهمترین نهادهای حمایتی دولتی است که از طریق بودجه عمومی به افراد معلول و محروم جامعه کمک می‌می کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.