کد خبر : 4319
تاریخ انتشار : پنجشنبه 5 خرداد 1401 - 14:40

دیدار دوستانه مسابقه فوتبال ایران و کانادا لغو شد

دیدار دوستانه مسابقه فوتبال ایران و کانادا لغو شد
دیدار دوستانه تیم ملی فوتبال ایران برابر کانادا لغو شد.

به گزارش کلینی نیوز، به نقل از خبرگزاری  تسنیم، پیش از اعلام رسمی لغو یک طرفه بازی دوستانه کانادا و ایران از سوی فدراسیون فوتبال کانادا، بازیکنان تیم ملی کانادا امتناع خود را از حضور در این دیدار دوستانه به فدراسیون فوتبال کشورشان اعلام کرده بودند.

خبرگزاری ایسنا، توئیتر رسمی فدراسیون فوتبال کانادا لحظاتی قبل از لغو بازی تدارکاتی تیم ملی این کشور با ایران که قرار بود ۱۶ خرداد در ونکوور برگزار شود خبر داد.

بعد از تفاهم دو کشور برای برگزاری این دیدار دوستانه، برخی سیاستمداران کانادایی انتقادهایی به ایده برگزاری این بازی وارد کردند.

با لغو این مسابقه، تیم ملی ایران هیچ دیدار دوستانه ای برای پنجره بازی‌های ملی ندارد.

این دیدار قرار بود در تاریخ ۱۶ خرداد در کانادا برگزار شود و فدراسیون فوتبال ایران نیز اقدامات لازم جهت اخذ ویزای کانادا را آغاز کرده بود.

فدراسیون فوتبال کانادا با انتشار خبر لغو شدن دیدار دوستانه این کشور با ایران اعلام کرد که به خریداران بلیت این بازی به زودی درباره جزییات اطلاع‌رسانی خواهد کرد.

فدراسیون فوتبال ایران در اطلاعیه‌ای لغو “یک‌جانبه ” مسابقه از طرف فدراسیون فوتبال کانادا را اعلام کرده و گفته این مسابقه “به دلایل نامعلوم از جانب کشور میزبان لغو شده” است.

این در شرایطی است که کانادایی ها پس از از لغو این مسابقه تاکنون نامه رسمی به فدراسیون فوتبال و ارائه توضیحات ارسال نکرده اند.

بیشتر بخوانید:

نخستین دیدار تدارکاتى تیم ملی فوتبال ایران مشخص شد

در اطلاعیه فدراسیون فوتبال ایران آمده که “فدراسیون فوتبال کانادا که بر اساس قرارداد دوجانبه متعهد به برگزارى و میزبانى از این مسابقه بود” و “علت عدم انجام تعهدات خود در این خصوص را اعلام نکرده است.”

واکنش فدراسیون فوتبال ایران

به گزارش خبرگزاری ایرنا، محمد جماعت، مدیر رسانه‌ای تیم ملی فوتبال ایران در واکنش به لغو دیدار دوستانه تیم‌های ایران و کانادا، گفت: این دیدار از سوی کانادا لغو شده و هنوز اطلاعات دقیقی در دسترس نیست. به احتمال فراوان در فیفادی پیش‌رو به جای کانادا، اردوی ما در قطر برگزار خواهد شد.

او در پاسخ به این سئوال که چه تیم‌هایی در قطر به مصاف ایران می‌روند، گفت: هنوز مشخص نیست و در حال رایزنی هستیم.

باید ۱۰ میلیون دلار غرامت بگیریم

حمید استیلی روز گذشته گفته بود اگر کانادا در مسیر برگزاری این بازی سنگ‌اندازی کند، باید جریمه هنگفتی را پرداخت کند و به هر نحو ممکن باید این دیدار برگزار شود. اما به نظر می‌رسد کانادایی‌ها نهایتا برای لغو این بازی به جمع‌بندی رسیده‌اند. حال باید دید جریمه‌ای شامل حال فدراسیون فوتبال این کشور می‌شود یا نه.

به نوشته خبرگزاری انتخاب، سینا کلهر، معاون وزیر ورزش در توییتر خود نوشت: لغو یک جانبه بازی ایران و کانادا از سوی فدراسیون فوتبال کانادا یکبار دیگر نشان داد که شعار سیاسی نبودن ورزش پوششی است برای منافع کشورهای غربی.

او افزود: فدراسیون فوتبال ایران طبق قرارداد درخواست غرامت ۱۰ میلیون دلاری لغو یک‌طرفه بازی را از طریق مجاری قانونی پیگیری خواهد کرد.

چرا ایران و کانادا قرار بود با هم بازی کنند؟

به رغم اعتراض‌ها به این بازی، داراگان اسکوچیچ، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران، کانادا را «بهترین گزینه» برای بازی دوستانه در دوران آماده‌سازی تیم ملی پیش از جام جهانی توصیف کرده بود.

ایران در جام جهانی قطر با تیم‌های آمریکا، انگلیس و برنده پلی‌آف اروپا (یکی از سه تیم‌ اوکراین، اسکاتلند یا ولز) هم‌گروه است.

به طور معمول تیم‌های ملی فوتبال بعد از قرعه‌کشی جام جهانی بازی‌های دوستانه‌ای با تیم‌هایی برگزار می‌کنند که بازی‌شان به تیم‌های هم‌دسته آنها نزدیک است.

تیم ملی کانادا در حال حاضر یکی از بهترین تیم‌های ملی فوتبال تاریخ این کشور است. این تیم که در رده ۳۸ فیفا قرار دارد موفق شده که به جام جهانی قطر صعود کند.

این دومین بار در تاریخ جام جهانی است که کانادا به این رقابت‌ها صعود کرده است.

کانادا در جام جهانی با بلژیک، کروواسی و مراکش هم‌گروه است.

زمانی که انتقادها به فدراسیون فوتبال کانادا برای برگزاری یک بازی دوستانه در برابر تیم ملی ایران اوج گرفت، این فدارسیون به بی‌بی‌سی فارسی گفت این نهاد پیرو اصول فدراسیون جهانی فوتبال – فیفا – است که مبتنی بر تلاش برای نزدیک کردن ملت‌ها از راه ورزش است.

شدت این انتقادها به حدی بود که جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا، گفت که برگزاری این بازی، «ایده خوبی» نبوده است.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.