کد خبر : 5731
تاریخ انتشار : جمعه 10 تیر 1401 - 19:18

امام جمعه حسن آباد فشافویه:

مسئولان با نظارت بیشتر با گرانی‌ها برخورد کنند

مسئولان با نظارت بیشتر با گرانی‌ها برخورد کنند
امام جمعه حسن آباد فشافویه:با کسانی که به‌حق مسلم مردم تعرض می‌کنند و بازار مسلمین را به هم می‌زنند برخورد قاطع گردد.

به گزارش کلینی نیوز، حجت‌الاسلام میثم درگاهی خطبه نماز جمعه دهم تیرماه که در مصلی شهر حسن‌آباد برگزار شد، ضمن تبریک سالروز ازدواج حضرت زهرا (س) و حضرت علی (ع) عنوان کرد: یکی از رویدادهای مهم اولی روز از آخرین ماه سال قمری یعنی اول ذی‌الحجه، ازدواج بابرکت بزترین خلایق یعنی امیرالمؤمنین علیه‌السلام با فاطمه زهرا (س) است. در اهمیت این پیوند آسمانی همین بس که امام صادق علیه‌السلام فرمود: «لَوْ لَا أَنَّ اللَّهَ خَلَقَ أَمِیرَ الْمُؤْمِنِینَ لِفَاطِمَهَ مَا کانَ لَهَا کفْوٌ عَلَی الْأَرْض؛ اگر خدا امیر مؤمنان را برای فاطمه خلق نکرده بود، برای او کفو و مانند روی زمین یافت نمی‌شد.

پیامبر اکرم (ص) به دخترش فاطمه فرمود: دخترم فاطمه، پسر عمویت علی از تو خواستگاری کرده است؛ پاسخ تو چیست؟ فاطمه با احترام عرض کرد نظر شما چیست؟ پیامبر اکرم فرمود: اَذِنَ الله فیهِ مِنَ السَّمَاءِ؛ خداوند از آسمان اجازه داده است.» فاطمه سلام الله علیها در حالی که تبسّم بر لب داشت، پاسخ داد: رَضِیتُ بِمَا رَضِی اللَّهُ لی وَ رَسُولُه؛ خشنودم به آنچه که خدا و پیامبر او برای من رضایت دادند

خطیب نماز جمعه شهر حسن‌آباد، درباره پیشنهاد مقام معظم رهبری  در رابطه با هفته «حقوق بشر آمریکایی» اظهار داشت: نام‌گذاری این هفته به پیشنهاد مقام معظم رهبری در تاریخ ۶/۴/۱۳۹۴ در دیدار خانواده‌های معظم شهدای هفتم تیر و جمعی از خانواده‌های شهدای استان تهران، با اشاره به حوادث هفتم تا دوازدهم تیرماه و ذکر چند نمونه از جنایاتی که باواسطه و بی‌واسطه توسط دولت آمریکا علیه ملت ایران صورت گرفته است، اعلام این ایام به‌عنوان هفته «حقوق بشر آمریکایی» را، پیشنهاد خوبی توصیف فرمودند.

حجت‌الاسلام درگاهی در باب گرانی‌ها افسارگسیخته اخیر درکشور و در بخش فشافویه اظهار داشت: باید نظارت صورت بگیرد مسئولان ذی‌ربط نظارت را بیشتر کنند، با کسانی که به‌حق مسلم مردم تعرض می‌کنند و بازار مسلمین را به هم می‌زنند برخورد قاطع گردد. کسانی که می‌توانند رحم به مردم کنند مخصوصاً به مستاجرین. ببینید عزیزان رعایت کنید رحم کنید تا خداوند هم به شما رحم کند .

 خطیب نماز جمعه شهر حسن‌آباد با توجه به سقف مجاز افزایش اجاره‌بها از سوی دولت و با توجه به استفتا از رهبر معظم انقلاب و پاسخ صریح ایشان مبنی بر جواز صحت عبادات مستاجرین در این اماکن گفت: خب فتوای مقام معظم رهبری دراین‌باره آمد اگر رعایت شود خداوند نگاه ویژه‌ای می‌کنند.

گفتنی است، در پی مصوبه شورای‌ عالی هماهنگی اقتصادی با حضور سران سه قوه در خصوص تعیین حداکثر افزایش اجاره‌بها در هرسال تا سقف ۲۵ درصد در تهران و ۲۰ درصد در شهرهای سراسر کشور، استفتائی از محضر مقام معظم رهبری صورت گرفت.

در همین راستا پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری پاسخ ایشان به استفتایی درباره مصوبه اخیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا منتشر کرده است.

سوال مطرح‌شده:

 «در پی گرانی بازار مسکن، سران سه قوه مصوب کرده‌اند که اجاره‌بها در کلان‌شهرها، ۲۵ درصد بیشتر نباید افزایش پیدا کند و در غیر این صورت حکم تخلیه خانه به صاحب‌خانه داده نمی‌شود. سؤالی که می‌خواستم بپرسم اینکه اگر صاحب‌خانه به این میزان افزایش راضی نباشد و قصد افزایش بیشتر اجاره‌بها و ودیعه را داشته باشد و مستأجر هم بنا به این قانون، ترک منزل نکند و صاحب‌خانه ناراضی و غصب کرده بخواند، مستأجر چه باید کند؟ آیا واجبات مانند نماز در این خانه درست است؟»

پاسخ ارائه‌شده:

به‌طورکلی اگر حکومت اسلامی باملاحظه مصالح عمومی کشور، مقرراتی را اعلام کردند، همه باید عمل کنند و مستأجر اگر می‌تواند با موجر مصالحه نماید و درصورتی‌که چاره‌ای ندارد، سکونت او در آن با پرداخت اجاره بر اساس قانون، اشکال ندارد و نماز و روزه صحیح است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

Translate »